اخبار و رویدادها: گفتگوی آزاد مهدویت در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود

گفتگوی آزاد مهدویت در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۹- ۱۶:۴۶:۱۲

گفتگوی آزاد مهدویت در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود

حجت الاسلام زارعی در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود : باید نسبت به امام عصر خود آگاهی پیدا کنیم و مهدی موعود را به جهانیان معرفی کنیم

حجت الاسلام زارعی در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود :

باید نسبت به امام عصر خود آگاهی پیدا کنیم و مهدی موعود را به جهانیان معرفی کنیم

 

گفتگوی آزاد از سلسله جلسات مهدویت با موضوع  " انتظار و وظایف شیعه در دوران انتظار" با حضور حجت الاسلام و المسلمین زارعی و دانشجویان ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود شب گذشته در محوطه آزاد این دانشگاه برگزار شد .

     در ابتدای این نشست زارعی کوچکترین وظیفه شیعه نسبت به امام زمان (عج) را شناخت او معرفی کرد و گفت : ما زیر سایه حضرت مهدی (عج) و اولیای الهی نفس می کشیم . در احادیث آمده است هرکه امام زمانش را نشناخته و از دنیا برود به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است و این ننگ بزرگی است که در جهان امروزی زندگی کنیم ولی به مرگ جاهلیت از دنیا برویم . آن چیزی که امام زمان (عج) از ما می خواهد شناخت و معرفت اوست .  

     زارعی وظیفه بعدی شیعه در برابر امام زمان (عج) را آماده شدن برای ظهورش دانست و افزود : به تعداد یاران حضرت مهدی 313 صفت نیز برای او ذکر شده است ، بحث موعود در تمام ادیان هست حتی اگر ساختگی باشد . باید نسبت به امام عصر خود آگاهی پیدا کنیم و بدانیم همه ی مهدی ها همین امام زمان (عج) و یوسف زهرا است وظیفه ما ایرانیان این است که مهدی موعود را به جهانیان معرفی کنیم .

    وی ادامه داد : سومین وظیفه ما نسبت به امام عصرمان دعا برای تعجیل در فرج اوست ، دعا ظهور را نزدیک می کند ، دعا من و شما را به خدا نزدیک می کند و قضا و قدر الهی را تغییر می دهد . حضرت مهدی (عج) فریادرس بیچارگان است حال که او از ما غافل نیست دعا کنیم درحال گناه کردن ما را نبیند .

    زارعی با اشاره به این که آخرین دعایی که امام خمینی (ره) در بیمارستان خواند دعای عهد بود چون او امام زمان را شناخته بود ، تأکید کرد : اگر ما منتظر واقعی ظهورش باشیم او را می بینیم و از دنیا می رویم این گونه نیست که انتظار بیهوده باشد .

 

 

 

12345