اخبار و رویدادها: دکترتونو ازاندونزی در ضیافت اندیشه:باحفظ حجاب از خودتان قدردانی کنید

دکترتونو ازاندونزی در ضیافت اندیشه:باحفظ حجاب از خودتان قدردانی کنید
دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۹- ۱۹:۰۳:۰۲

دکترتونو ازاندونزی در ضیافت اندیشه:باحفظ حجاب از خودتان قدردانی کنید

دکتر تونو در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود : با حفظ حجاب ضمن محافظت از این نعمت بزرگ الهی از خودتان هم قدردانی کنید جلسه سخنرانی با حضور دکتر حسن تونو از کشور اندونزی و دانشجویان طرح ضیافت اند

یک مستبصر اندونزیایی در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود :

با حفظ حجاب ضمن محافظت از این نعمت بزرگ الهی از خودتان هم قدردانی کنید

 

جلسه سخنرانی با حضور دکتر حسن تونو از کشور اندونزی و دانشجویان طرح ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود شب گذشته در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شد .

    به گزارش روابط عمومی ضیافت اندیشه در دانشگاه صنعتی شاهرود در ابتدای این جلسه دکتر تونو گفت : من در سن 19 سالگی وهابی شدم و در 21 سالگی به شیعه روی آوردم . وهابیت از 100 سال پیش در اندونزی تبلیغ می شد و در آن جا نامی از شیعه نبود و نمی گذاشتند اسمی از شیعه در آنجا شنیده شود ، نه آن را تأیید می کردند و نه رد می کردند ، مذهب شیعه و حتی نام امام زمان (عج) نیز بعد از انقلاب به گوش مردم اندونزی رسید . این دیوار بزرگ که اسمی از شیعه نباشد از زمان بنی امیه و بنی عباس به مدت 12 قرن کشیده شد  و بالاخره پس از گذشت سال ها نام شیعه به برکت انقلاب اسلامی به آن طرف دیوار هم رسید .

     وی ضمن بیان این که در اول انقلاب ، افکار عمومی در جهان و کشور اندونزی نسبت به مذهب شیعه و جمهوری اسلامی بسیار منفی بود ، افزود : به مرور زمان با رفت و آمد مسئولین ایران به اندونزی و تبلیغ شیعه و انعکاس عملکرد جمهوری اسلامی در سطح جهان ، روابط دیگر کشورها با ایران بهتر شد . به نحوی که امروز ایران جایگاه بسیار خوبی در جهان دارد و حتی مسیحی ها و ادیان دیگر هم ایران و شیعه را دوست دارند . انفجار نور الهی که با پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد، بعد از انقلاب همچنان ادامه دارد و هم اکنون نیز متوقف نشده است ، به نظر من ایران باید رتبه اول کشورهای جهان را داشته باشد و این نظام را باید با جان و دل نگه داریم .

  این مستبصر اندونزیایی تصریح کرد : در وهابیت گفته می شود هیچ کس غیر از ما حق ورود به بهشت را ندارد! این مذهب ساختگی مخلوطی از شرک و بدعت است ، من به دلیل دانایی شیعه ، توجه به علم حقیقی و شجاعت شیعه به این مذهب روی آوردم و خدا را شکر می کنم . هم اکنون نیز در اندونزی حدود 1000 نفر در سال به شیعه روی می آورند .

    وی با اشاره به خطراتی که شیعیان را تهدید می کند ،گفت : این نظام اسلامی را حفظ کنید و اگر همین طور استقامت کنید روز به روز به شیعیان افزوده می شود و روزی فرا خواهد رسید که همه جهان مسلمان و شیعه شوند و مطمئن باشید ثواب مسلمان شدن دیگران نیز به کسانی که کمک کردند تا قبول هدایت برای ما آسان شود ، به امام خمینی (ره) ، شهدا ، پدران شما و حتی خودتان نیز می رسد .   

    حسن تونو در بخش دیگری از سخنان خود زن را مظهر جمال  الهی در جهان مادی دانست و تأکید کرد : دانشجویان عزیز با حفظ حجاب ضمن محافظت از این نعمت بزرگ الهی از خودتان هم قدردانی کنید چراکه اگر زن حجاب نداشته باشد برای جامعه جنجال آفرین می شود و نظام انسانیت مختل می شود ، بزرگترین مظهر جمال خدا را آن طور که خودش می خواهد محافظت کنید .

   در پایان دکتر تونو پس از پاسخ دادن به سؤالات دانشجویان از نمایشگاه پوستر قدیسان شیطانی با موضوع آشنایی با فرق ضاله بهائیت و وهابیت ، دیدن کرد .

12345