اخبار و رویدادها: آشنایی دانشجویان طرح ضیافت اندیشه دانشگاه با معیارهای انتخاب همسر

آشنایی دانشجویان طرح ضیافت اندیشه دانشگاه با معیارهای انتخاب همسر
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۹- ۱۶:۴۰:۱۴

آشنایی دانشجویان طرح ضیافت اندیشه دانشگاه با معیارهای انتخاب همسر

آشنایی دانشجویان طرح ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود با معیارهای انتخاب هسر

آشنایی دانشجویان طرح ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود با معیارهای انتخاب هسر

 

گفتگوی آزاد دانشجویی با عنوان معیارهای انتخاب همسر ، شب گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباس جوانشیر و استقبال گسترده دانشجویان طرح ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود ، برگزار شد .

    در این نشست حجت الاسلام و المسلمین جوانشیر تقسیم کار بین زن و شوهر را از ویژگی های ازدواج موفق دانست و گفت : کسی را که برای ازدواج می خواهید انتخاب کنید نباید فردی خودآزار باشد و یا دیگران را اذیت کند ، کسانی که از نظر هیجانی ناپایدار هستند ملاک ازدواج را ندارند .

    وی با اشاره به این که کسانی که ثبات هیجانی ندارند می خواهند خود را فردی خوب جلوه دهند افزود : این ها کسانی هستندکه خیلی از خودشان دفاع می کنند و برای خوب بودن خود نیز دلیل می آورند . وی عدم سلطه جویی را نیز از معیارهای انتخاب همسر برشمرد و گفت : اگر سلطه جویی و سلطه پذیری باشد پس مشارکت در زندگی مشترک مفهومی نخواهد داشت .

    جوانشیر ملاک های ازدواج را ارتباطی ، شناختی و شخصیتی بیان کرد و تصریح کرد : زن و مرد از لحاظ اعتقادی و اخلاقی باید مشابه یکدیگر باشند و مشابهت در بحث صداقت ، اخلاق اجتماعی و اعتقادی لازم است ولی قطعاً به طور کامل ممکن نیست .

   وی در پاسخ به این سؤال که مگر انسان مجرد به کمال نمی رسد ، گفت : هدف از ازدواج رسیدن به کمال است و خداوند برای رسیدن به کمال راه هایی را قرار داده است و یکی از این راه ها ازدواج است همان طور که فرموده اند ازدواج کنید و دونفری به کمال برسید .

    در پایان دانشجویان به طرح سؤالات خود پیرامون روابط دختر و پسر و برخی معیارهای همسریابی پرداختند و به آنان پاسخ داده شد .

12345