اخبار و رویدادها: 101 هزار دانشجو در طرح ضیافت اندیشه ثبت نام کرده اند

101 هزار دانشجو در طرح ضیافت اندیشه ثبت نام کرده اند
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۹- ۱۳:۳۵:۲۲



101 هزار دانشجو در طرح ضیافت اندیشه ثبت نام کرده اند

مدیر فعالیت های فرهنگی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

101 هزار دانشجو در طرح ضیافت اندیشه ثبت نام کرده اند

محمدحسین حیدرزاده در گفت و گو با مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (مأوا)، اظهار داشت: باتوجه به نام گذاری امسال به نام همت مضاعف و کار مضاعف از طرف رهبر معظم انقلاب و با وجود همزمان شدن ماه مبارک رمضان با فصل تابستان و تعطیلی دانشگاه ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای تعمیق و ارتباط هرچه بهتر دانشجویان با این ماه مبارک و بهره گیری معنوی از این ماه و لبیک گفتن به شعاری که مقام معظم رهبری اعلان فرمودند تصمیم گرفت طرح ضیافت اندیشه را برگزار کند تا ارتباط معنوی دانشجویان با این ماه وبهره گیری شان از شب‌های این ماه مبارک کم نشود .

وی گفت:  این طرح از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با همکاری وزارتخانه‌های علوم، بهداشت درمان و وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری برگزار می شود .

حیدرزاده تصریح کرد: این طرح بزرگ دربرگیرنده دو بخش تربیتی و آموزشی است؛ در بخش آموزشی دانشجویان برمباحث کاربردی، متون اسلامی و جریان شناسی فکری و فرهنگی متمرکز می شوندو 7 عنوان درسی را می آموزند.

مدیر مطالعات فرهنگی دفاتر نهاد افزود: این 7 واحد درسی آموزشی شامل" قرآن ، نهج البلاغه، جریان شناسی فکری و فرهنگی ایران ، مهارت های زندگی ، اسلام و فمنیسم ، جنگ نرم و نظام سیاسی در اسلام" است.

وی گفت: بخش تربیتی طرح ضیافت اندیشه شامل برنامه‌هایی از قبیل" نماز جماعت، گفت و گوهای آزاد دانشجویی ، نقدفیلم، ختم قرآن ، ورزش ، مشاوره دانشجویی، مناجات و مداحی ، امور خیریه و امور هنری و ادبی" می شود.

وی اظهار داشت: این طرح در 20 روز انجام می شود که از تاریخ 23 مرداد تا 10 شهریور ماه است و از 10 شهریور به مدت 3 روز دانشجویان به طور دلخواه می توانند در مراسم اعتکاف دانشجویی شرکت کنند.

حیدرزاده تاکید کرد: در پایان هرهفته 2 درس  از دانشجویان امتحان گرفته می شود و دانشجویانی که در این طرح شرکت کنند 4 واحد درسی معارف برایشان محاسبه می‌شود که این موضوع با موافقت وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد صورت پذیرفته است.

12345