اخبار و رویدادها: ضیافت اندیشه نخستین برنامه عظیم اردویی دانشجویان پس از انقلاب است

ضیافت اندیشه نخستین برنامه عظیم اردویی دانشجویان پس از انقلاب است
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹- ۱۸:۴۳:۰۵



حجت الاسلام والمسلمین قریشی، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی: ضیافت اندیشه نخستین برنامه عظیم اردویی دانشجویان پس از انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی:

ضیافت اندیشه نخستین برنامه عظیم اردویی دانشجویان پس از انقلاب است

به گزارش "آوای نهاد"، حجت‌الاسلام قریشی معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که روز شنبه در جمع مسئولان دفاتر نهاد استان‌ها سخن می‌گفت در تشریح طرح تربیتی، فرهنگی،‌ آموزشی "ضیافت اندیشه" که با حضور یکصدهزار دانشجو به مدت سه هفته همزمان با ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: خوشبختانه همان‌طور که انتظار می‌رفت دانشجویان کشور استقبال بسیار خوبی از این طرح انجام دادند و کار به جایی رسید که ما روز سه‌شنبه هفته گذشته ثبت نام را در سایت متوقف کردیم.

وی با اشاره به تلاش‌ها و هماهنگی‌هایی که نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها برای اجرای مطلوب این طرح صورت داده است،‌گفت: خوشبختانه رایزنی‌ها و تعاملات ما با ریاست جمهوری برای تامین هزینه‌های مالی این طرح مثمرثمر بوده،‌ضمن این که هماهنگی‌های خوبی با وزرای محترم علوم،‌ بهداشت و معاونین وزرا صورت گرفته و بسیاری از گردنه‌های اجرایی این طرح پشت سر گذاشته شده است.

وی طرح "ضیافت اندیشه" را نخستین برنامه عظیم اردویی دانشجویان پس از انقلاب خواند و گفت: ما زمانی که با آقای جلیلی،‌ دبیر شورای عالی امنیت ملی صحبت از برگزاری اردویی 20 روزه با حضور یکصدهزار دانشجو کردیم ایشان این اردو را مانور قدرت برای نظام خواند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی با بیان این که برنامه‌های خوب تربیتی، خودسازی و آموزشی برای طرح ضیافت اندیشه تدوین و طراحی شده است،‌گفت: نگران مسائل مالی این طرح نباشید چرا که اعتباراتی که برای این منظور درنظر گرفته شده به خوبی می‌تواند هزینه‌های مرتبط با اردو را پوشش دهد.

استادان طرح، چهره‌های حوزوی و دانشگاهی هستند

در ادامه این نشست، معاون آموزش‌های تبلیغی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به این که کیفیت و کمیت استادان طرح ضیافت اندیشه مدنظر ما است،‌خطاب به مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی در دانشگاه‌های کشور گفت: همکاران ما در استان‌ها انصافاً تلاش خوبی در جذب و ثبت‌نام از استادان خوب و کیفی به خرج دادند که همین‌جا باید از این فعالیت‌ها قدردانی کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مستشاری گفت: سیاست‌گذاری ما در این بخش براین است که حدود نیمی از استادان از استان‌ها تامین و نیم دیگر از طلبه‌های مبلغ قم و مشهد انتخاب شود.

وی دلیل این امر را شبکه‌سازی و استفاده از توانمندی‌های حوزه و دانشگاه دانست و گفت: با احتساب استان‌های کشور (هر استان 36 استاد) می‌توان گفت برگزاری طرح ضیافت اندیشه به هزار و 400 استاد نیاز دارد که نیمی از این تعداد از استان‌ها تامین می‌شود.

12345