اخبار و رویدادها: ایران میزبان رقابت های کشتی دانشجویان آسیاست

ایران میزبان رقابت های کشتی دانشجویان آسیاست
جمعه ۲۵ تیر ۱۳۸۹- ۰۹:۴۵:۱۰

ایران میزبان رقابت های کشتی دانشجویان آسیاست

ایران میزبان رقابت های کشتی دانشجویان آسیاست مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان گفت: ایران آبان ماه امسال میزبان مسابقات دانشگاه های آس

ایران میزبان رقابت های کشتی دانشجویان آسیاست

 

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان گفت: ایران آبان ماه امسال میزبان مسابقات دانشگاه های آسیا در کشتی آزاد و فرنگی خواهد بود.

مهدی طالب پور افزود: امسال هفت اعزام دانشجویی به مسابقات جهانی و آسیایی نیز در برنامه فدراسیون دانشجویی کشور در نظر گرفته شده که در هفته جاری تیم ملی دانشجویان به مسابقات جهانی کاراته در مونته نگرو اعزام شدند و امیدواریم نتایج خوبی کسب کنند.

وی شهریور ماه را ماه پرکاری برای ورزش دانشجویی کشور دانست و افزود: تیم فوتسال دختران و پسران دانشجوی کشور به صربستان اعزام می شوند که تیم دختران ما در دوره قبل در مسابقات برزیل شرکت کرد و دوم شد.

در اواسط شهریور ماه نیز مسابقات جهانی شطرنج در دو بخش پسران و دختران در سوئیس برگزار خواهد شد. تیم ملی تیراندازی دانشجویان کشور هم اواخر شهریور ماه به لهستان اعزام می شوند.

طالب پور گفت: اواسط مهرماه نیز تیم کشتی آزاد و فرنگی ما راهی ایتالیا می شوند و در پایان مهرماه نیز مسابقات بسکتبال در چین تایپه برگزار می شود که بچه های ما از قهرمانی دوره قبل خود دفاع می کنند.

به گفته وی اواخر امسال هم دانشجویان پسر برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب به مسابقات جهانی ورزش های زمستانی در ترکیه اعزام می شوند.

وی از افزایش اعزام به رقابت های جهانی در سال جاری خبر داد و افزود: این افزایش نشان از حمایت وزارت علوم از ورزش دارد.

طالب پور سرانه فضای سرپوشیده ورزشی در دانشگاه ها را 8 دهم متر مربع اعلام کرد و افزود: البته علی رغم اقدامات بسیار خوب صورت گرفته تا کنون با استانداردهای جهانی فاصله داریم اما شرایط مطلوب است و دانشجویان بهانه ای برای ورزش کردن ندارند.

وی درباره برگزاری دهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر در استان سمنان و به میزبانی سه دانشگاه سمنان، دامغان و شاهرود گفت: همه شرایط در این دانشگاه ها فراهم است و در صورتی که مسئولان موفق به مهار گرما شوند این استان میزبان خوب و شایسته ای برای این رویداد بزرگ خواهد بود. طالب پور افزود: پرچم المپیاد دو سال قبل تحویل این سه دانشگاه شد و این دانشگاه ها زیر ساخت ها و امکانات را به خوبی فراهم کردند.

طالب پور افزود: سال گذشته رویکرد ورزش دانشجویی به ورزش دانشگاهی تغییر یافت و ورزش کارکنان و اساتید نیز راه اندازی شد.

به گفته وی برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات مناطق و خوابگاه ها، نیایش در کوهستان و جام رمضان از دیگر برنامه های ما در حوزه ورزش دانشجویی و داخلی دانشگاه هاست.

وی خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم تا در زندگی دانشجویان از طریق ورزش نشاط و شادابی و پویایی ایجاد کرده و به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص جوان موفق با معیارهای تحصیل، تهذیب و ورزش جامه عمل بپوشانیم.

وی با قدردانی از اصحاب مطبوعات و رسانه ملی اظهار داشت: با کمک و همکاری این عزیزان این المپیاد به یک رویداد ملی در کشور تبدیل می شود.

 

12345