اخبار و رویدادها: پیام نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی به دهمین المپیاد

پیام نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی به دهمین المپیاد
پنج شنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۹- ۱۴:۴۰:۰۱

پیام نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی به دهمین المپیاد

پیام دکتر کاظم جلالی به شرکت کنندگان و مسئولین برگزاری دهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر کشور امروزه ورزش تنها وسیله ‌ای برای حفظ سلامتی و تندرستی نیست، بلکه دارای اثرات مثبت در ارتقاء سطح به

پیام دکتر کاظم جلالی به شرکت کنندگان و مسئولین برگزاری

دهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر کشور

 

امروزه ورزش تنها وسیله ‌ای برای حفظ سلامتی و تندرستی نیست، بلکه دارای اثرات مثبت در ارتقاء سطح بهداشت و سلامت، ‌ایجاد شادابی و نشاط در نسل جوان، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، تقویت روحیۀ همبستگی، تعاون و همکاری و پرورش خصلت های جوانمردی، ایثار و بزرگ منشی و اعتماد به نفس است و می‌توان گفت اشاعۀ ورزش، مقدمه‌ای بر ایجاد امنیّت اجتماعی و حاکمیّت ارزش ها در بین جوانان کشور است.

تعالیم دینی اسلامی ما نیز همواره بر نقش ورزش در زندگی فردی تأکید داشته و از دل این مکتب انسانی و الهی فرزندانی فداکار همچون نگینی بر بلندای تاریخ بشری درخشیده اند.

ما درجامعه ای زندگی می کنیم که ورزش همواره به عنوان یک هدف ارزشی ضامن تعالی انقلاب اسلامی و مروّج ابعاد مختلف اخلاقی و انسانی است، همانگونه که امام راحل فرمودند: «ورزش ارزش است».

برگزاری دهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود و دیگر دانشگاه های استان با شعار «تحصیل، تهذیب، ورزش» فرصتی مناسب برای معرفی قابلیّت های شهرستان شاهرود در زمینه های مختلف ورزشی، فرهنگی، گردشگری و . . . به شمار می رود.

این رویداد بزرگ علاوه بر توسعۀ فعالیت های ورزشی، فرصتی برای شناسایی و آشنایی با فرهنگ جوامع محلّی و نیز معرفی جاذبه های طبیعی، تاریخی و مشاهیر و عارفان بزرگ این خطّه از مُلک پر گهر است. شهری که به توصیف مقام معظّم رهبری: «شاهرود شهر باصفا، مردم باصفا، دلهای باصفا . . . »

بدون شک در سال همّت مضاعف و کار مضاعف برگزاری این المپیاد نقطۀ عطفی در تاریخ ورزش استان بوده و امیدوارم منشاء تحوّلی عظیم در عرصۀ فرهنگ و ورزش دانشگاهیان و بانوان پر تلاش و تقویت زیر ساخت های ورزشی شهرستان مستعد شاهرود صورت پذیرد.

درپایان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های کلیّه دست اندرکاران این المپیاد خصوصاً جناب آقای دکتر مراد زاده ریاست محترم دانشگاه صنعتی شاهرود و رئیس ستاد برگزاری دهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر کشور، از درگاه خداوند بزرگ برای همه عزیزان سلامتی، تندرستی و پیروزی مسئلت می نمایم.

کاظم جلالی

نماینده مردم شهرستان شاهرود

12345