اخبار و رویدادها: کم رنگ کردن نقش خانواده در ایران ، رویکرد جدید تهاجم فرهنگی غرب

کم رنگ کردن نقش خانواده در ایران ، رویکرد جدید تهاجم فرهنگی غرب
سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۹- ۱۳:۲۹:۲۳



در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود مطرح شد : کم رنگ کردن نقش خانواده در ایران ، رویکرد جدید تهاجم فرهنگی غرب

در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود مطرح شد :

کم رنگ کردن نقش خانواده در ایران ، رویکرد جدید تهاجم فرهنگی غرب

­­­

      همزمان با سالروز آزادی خرمشهر و روز مقاومت ، ایثار و پیروزی نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود با موضوع مهندسی فرهنگی ، سوم خرداد ماه در سالن اجتماعات دانشکده معدن ، نفت و ژئوفیزیک این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست سید نورالدین صمدانی استاد حوزه علمیه قم ، ضمن بررسی جریان انقلاب صنعتی در جوامع امروز در مقوله های فرهنگ ، خانواده و دین ، به مشکلات خانواده در غرب و عدم اعتقاد به ارزش های آن اشاره کرد و تضعیف بنیان های خانواده و کم رنگ کردن نقش خانواده در ایران را رویکرد جدید تهاجم فرهنگی غرب دانست .

    وی در این جلسه ضمن بررسی مثلث طلایی قدرت ، صنعت و سرگرمی ، نقش سرگرمی در جامعه امروز و تأثیر آن بر نظام فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی را مورد تحلیل و بررسی قرار داد .

    استاد حوزه علمیه ، با تأکید بر نقش مؤثر زن در جامعه و حضور فعال آنان ، تئوری جامعه شناختی جوانان و مسائل مبتلابه پیش روی این قشر را تشریح کرد و در راستای مشارکت مؤثر اساتید در جهت ارتقاء سطح فرهنگی و عقیدتی دانشجویان راهکارهایی را پیشنهاد نمود .

    در پایان این هم اندیشی ، اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود سؤالات و نقطه نظرات خود را پیرامون توسعه مهندسی فرهنگی مطرح نمودند .

12345