اخبار و رویدادها: دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان نشست کارگروه تخصصی شورای ایثارگران استان

دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان نشست کارگروه تخصصی شورای ایثارگران استان
شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹- ۱۶:۳۰:۴۸

دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان نشست کارگروه تخصصی شورای ایثارگران استان

دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان نشست کارگروه تخصصی شورای ایثارگران استان سمنان نشست کارگروه تخصصی ایثارگران استان سمنان با حضور مسئولین ایثارگران ادارات کل ، نهادها و دستگاه های اجرایی این استان 25 ارد

دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان نشست کارگروه تخصصی شورای ایثارگران استان سمنان

 

 

نشست کارگروه تخصصی ایثارگران استان سمنان با حضور مسئولین ایثارگران ادارات کل ، نهادها و دستگاه های اجرایی این استان 25 اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد .

    در ابتدای این مراسم دکتر علی مرادزاده رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با تأکید بر حفظ و ترویج روحیه شهادت و ایثارگری در جامعه گفت : شهادت طلبی و ایثارگری در کشور ما برگرفته از مکتب عاشورایی و حسینی است و امروزه حضور ایثارگر در جبهه های علمی و فرهنگی جلوه بیشتری دارد و در مقابل تهدیدات دشمنان کارگشای اصلی خواهد بود .

    وی با اشاره به این که دانشگاه صنعتی شاهرود وجود و پیشرفتش مرهون خون شهیدان است ، افزود : یکی از افتخارات دانشگاه این است که 48 نفر از اعضای هیأت علمی و 117 نفر از کارکنان آن از ایثارگران هستند .

   مظاهری مشاور استاندار و مسئول امور ایثارگران استانداری سمنان ضمن گرامی داشت سوم خرداد سال روز فتح خرمشهر و با اشاره به ایمان قوی مردم خرمشهر و فداکاری های شهدا و ایثارگران در آزادسازی این شهر ، تصریح کرد : مشکل اساسی بعد از جنگ ، مشکلات رزمندگان و نبود مرجع خاصی برای رسیدگی به این مشکلات است که امیدواریم با ارائه برنامه ریزی ویژه ای در این زمینه  به امور این بخش از ایثارگران نیز رسیدگی شود و در این جلسه نیز با مشاوره اساتید دانشگاهی و اعضای هیأت علمی و ارائه دیدگاه های آن ها بتوانیم راه هایی را برای بهره مندی از توانمندی های بالای رزمندگان بیابیم .

    افراسیابی معاون سازمان و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهرود  نیز ضمن تأکید بر این که هم اکنون قوانین خوبی برای ایثارگران تصویب شده است ، خواستار اجرایی شدن هرچه بیشتر آن در کلیه ادارات و تشکیل کمیته ای منظم برای رسیدگی به اجرایی شدن این قوانین شد . 

   وی بحث ولایت ، حماسه عاشورا و انتظار را علت اصلی دشمنی مستکبران با اسلام و پایداری مردم در برابر آنان دانست و اظهار امیدواری کرد خداوند توفیق رسیدگی به امور و مشکلات ایثارگران عزیز را به همه عنایت فرماید .

   در پایان حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی امام جمعه موقت و مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ویژه شاهرود گفت : انفاق بخشش مازاد آن چیزی است که ما از آن استفاده می کنیم اما ایثار بخشش از آن چیزی است که خود نیازمند آن هستیم . در زندگی اولیاء خدا ما شاهد ایثار هستیم و پیروزی انقلاب اسلامی نیز با ایثار بود نه انفاق .

   وی افزود : هم اکنون ما در جنگ نرم هستیم و شبیه خون نرم ما ، دفاع نرم ما نیازمند ایثار است . اگر ما همان روحیه ایثارگری که جنگ را پیروز کرد در خود تقویت کنیم در جنگ نرم نیز پیروز خواهیم بود و این درس علوی (ع) و فاطمی (س) است .

12345