اخبار و رویدادها: برگزاری شورای عالی تشکیلاتی دهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور

برگزاری شورای عالی تشکیلاتی دهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور
شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹- ۱۳:۰۴:۳۶



برگزاری شورای عالی تشکیلاتی دهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در وزارت علوم

برگزاری شورای عالی تشکیلاتی دهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در وزارت علوم

 

 نشست هم اندیشی شورای عالی تشکیلاتی دهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور با حضور معاون دانشجویی وزیر علوم ، معاون سازمان تربیت بدنی ، استانداران و رؤسای دانشگاه های استان های سمنان و مازندران و معاونین تعدادی از وزارتخانه ها در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد .

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود ، دکتر محمود ملا باشی معاون دانشجویی وزیر علوم در آغاز این نشست گفت : المپیاد ورزشی دانشجویی هر دو سال یک بار و در رشته های تخصصی ورزش دانشجویی برگزار می شود که یکی از دستاورد های این المپیاد ، تقویت زیر ساخت های ورزشی در استان های کشور است.

    وی افزود : یکی از برنامه های وزارت علوم این است که با همکاری وزارت بهداشت ، سازمان تربیت بدنی و سایر دستگاه های ذیربط بزودی ، اولین المپیاد ملی ورزشی دانشجویی با شرکت تمام دانشگاه های دولتی و غیر دولتی برگزارمی شود.

   معاون دانشجویی اظهار امیدواری کرد : این المپیاد مانند سایر المپیادها ره آورد فرهنگی دانشجویی مطلوبی برای دانشگاه های کشور داشته باشد.

   دکتر عباس رهی استاندار سمنان با تأکید بر رعایت همه اصول امنیتی ، رفاهی و بهداشتی گفت : نظارت گسترده و دقیق بر اجرای المپیاد ، اطلاع رسانی مناسب در سطح ملی و منطقه ای ، بسیج همه امکانات در استان و خودارزیابی عوامل اجرایی از جمله مهمترین نکاتی است که برای برگزاری هرچه بهتر این المپیاد باید در نظر گرفته شود .

    وی جلب رضایت مخاطبان و اجرای دقیق دستورالعمل های وزارت متبوع را اولویت اصلی میزبانان این المپیاد دانست.

    دکتر علی مرادزاده رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود و رئیس ستاد المپیاد دانشجویان دختر ضمن بیان مطالبی پیرامون اجرای موفق المپیاد  از آمادگی کامل دانشگاه های صنعتی شاهرود ، دامغان و سمنان برای برگزاری المپیاد خبر داد .

   در ادامه نشست مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم اظهار داشت : دهمین المپیاد ورزشی دانشجویی در دو بخش پسران و دختران در دانشگاه های مازندران و سمنان برگزار می شود .

   دکتر مهدی طالب پور افزود : المپیاد ورزشی دانشجویی در بخش پسران با حضور 3496 دانشجو ،کادر فنی وهیأت داوران در دانشگاه های استان مازندران از 4 الی 13 مرداد و در 16 رشته ورزشی برگزار می گردد .

   وی اضافه کرد : در بخش دختران نیز2412 دانشجو ،کادر فنی وهیأت داوران حضور دارند که از 23 تیر تا اول مرداد و در12 رشته در دانشگاه های استان سمنان برگزار می گردد.

   مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم گفت : این مسابقات با رعایت قوانین جهانی برگزار شده و منتخبان این المپیاد به مسابقات جهانی ورزشی دانشجویی اعزام خواهند شد. طالب پور افزود : در روز آخر این المپیاد میزبان المپیاد یازدهمین دوره ورزشی دانشجویی نیز انتخاب خواهد شد.

12345