اخبار و رویدادها: افزایش65درصدی ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشددانشگاه صنعتی شاهرود

افزایش65درصدی ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشددانشگاه صنعتی شاهرود
پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹- ۱۵:۴۸:۵۵

افزایش65درصدی ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشددانشگاه صنعتی شاهرود

افزایش 65 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شاهرود در سال 89 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت بزرگداشت هفته معلم طی مصاحبه ای با خبرنگار صدا و س

افزایش 65 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد

 دانشگاه صنعتی شاهرود در سال 89

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت بزرگداشت هفته معلم طی مصاحبه ای با خبرنگار صدا و سیمای مرکز سمنان ، اهم اقدامات این معاونت در سال گذشته و برنامه های سال 89 را تشریح کرد .

    دکتر محمود شریعتی ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری ، سیاست وزارت علوم و برنامه ریزی دانشگاه صنعتی شاهرود در جهت توسعه تحصیلات تکمیلی بیان کرد وگفت : پس از تصویب شورای دانشگاه و اخذ مجوز از شورای گسترش آموزش عالی ، رشته گرایش های مکاترونیک ، مکانیک سنگ ، سیستم های انرژی ، مدیریت ورزشی و بیوتکنولوژی کشاورزی در مقطع کارشناسی ارشد ، سال گذشته در دانشگاه راه اندازی گردید و تقاضای رشته های شیمی ، کشاورزی (زراعت) و الکترونیک در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد مکانیزاسیون کشاورزی نیز از طرف دانشگاه به وزارت متبوع ارسال شده و دردست بررسی می باشد .

   وی با اشاره به افزایش 65 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد در سال 89 نسبت به سال گذشته تصریح کرد : تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد از 288 نفر در سال گذشته به 478 نفر در سال 89 افزایش یافته است و درحال حاضر حدود1000 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و بیش از 8000 دانشجو در مقطع کارشناسی در دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند .

   معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شاهرود جذب 29 عضو هیأت علمی جدید ، فراخوان جذب هیأت علمی و بورسیه در دو مرحله ، تصویب اتاق فکر تحول آموزشی و پژوهشی در شورای دانشگاه ، برگزاری آزمون دکتری در سال 88 در دو نوبت و تدوین و اصلاح چندین آئین نامه آموزشی را از دیگر فعالیت های این معاونت در سال گذشته معرفی کرد .

    شریعتی در ادامه یکی از برنامه ها و اولویت های اصلی معاونت آموزشی دانشگاه را جذب هیأت علمی به ویژه در مقطع دکتری دانست و گفت : 50 عضو هیأت علمی جدید در مقطع دکتری در سال جاری به کادر علمی دانشگاه اضافه خواهد شد و در حال حاضرتعداد دانشجویان دکتری دانشگاه 65 نفر است و 52 دانشجوی جدید که در آزمون دکتری 89  پذیرفته شدند نیز از مهرماه جاری در دانشگاه مشغول به تحصیل می شوند .

   وی از راه اندازی دانشکده های آموزش های الکترونیک (مجازی ) و مکاترونیک در سال 89 ، برگزاری کارگاه های آموزشی "روش تدریس" و " روش تحقیق" برای اعضای هیأت علمی جدیدالورود و تهیه شیوه نامه مناسبی برای انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه آموزشی خبر داد. 

    لازم به یادآوری است که در حال حاضر دانشگاه صنعتی شاهرود دارای 210 عضو هیأت علمی تمام وقت و 90 عضو هیأت علمی به صورت پاره وقت است .


12345