اخبار و رویدادها: همایش گرامیداشت پروفسور حسابی در دانشگاه صنعتی شاهرود

همایش گرامیداشت پروفسور حسابی در دانشگاه صنعتی شاهرود
یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۹- ۱۳:۲۰:۳۹



همایش گرامیداشت پروفسور حسابی در دانشگاه صنعتی شاهرود همایش گرامیداشت پروفسور محمود حسابی 15 اردیبهشت ماه در تالار شقایق ها دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می شود . دکتر محمود رحیمی مدیر انجمن های

همایش گرامیداشت پروفسور حسابی در دانشگاه صنعتی شاهرود

 

همایش گرامیداشت پروفسور محمود حسابی 15 اردیبهشت ماه در تالار شقایق ها دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می شود .

   دکتر محمود رحیمی مدیر انجمن های علمی دانشگاه صنعتی شاهرود با اعلام این خبر گفت : انجمن علمی برق دانشگاه این همایش را به منظور آشنایی دانشجویان با شرح زندگی ، رساله ها ، تحقیقات ، پژوهش ها و تألیفات پروفسور حسابی با حضور مهندس ایرج حسابی فرزند وی و مهندس احمد دالکی پدر علم نجوم آماتوری ایران برگزار می کند .

    وی افزود : پروفسور حسابی کتاب های بی شماری پیرامون علم فیزیک تألیف کرده است که اکثر آن ها به عنوان مرجع علمی دانشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به گستردگی مطالعات ایشان ، کتب متعدد فرهنگی و ادبی از ایشان به یادگار مانده است که برگزاری این گونه همایش ها در آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با این شخصیت بزرگ و معرفی آثار وی به آنان مؤثر خواهد بود.

    به گفته رحیمی رسالات متعددی در زمینه های گوناگون علم فیزیک ، فرهنگ ، ادب ، «تاریخ ایران و فلسفه ایران باستان» و نیز در ارتباط با « چه باید کرد تا ایران به پیشرفت برسد » ، توسط پروفسور حسابی رساله هایی تألیف شده است .

12345