اخبار و رویدادها: نمایش سنگ ، گوهر و جواهر در دانشگاه صنعتی شاهرود

نمایش سنگ ، گوهر و جواهر در دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹- ۱۵:۳۱:۵۲



نمایش سنگ ، گوهر و جواهر در دانشگاه صنعتی شاهرود نمایشگاه سنگ ،گوهر ، جواهر و کانی های قیمتی از شنبه 21 فروردین ماه جاری در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود گشایش یافته است . این نمایشگا

نمایش سنگ ، گوهر و جواهر در دانشگاه صنعتی شاهرود

 

نمایشگاه سنگ ،گوهر ، جواهر و کانی های قیمتی از شنبه 21 فروردین ماه جاری در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود گشایش یافته است .

    این نمایشگاه به همت دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد زمین شناسی دانشگاه صنعتی شاهرود و با همکاری پارک علم و فناوری استان سمنان و شرکت زمین پویان قومس ، به منظور ارتقاء سطح علمی و آشنایی با انواع سنگ ها وگوهر ها و معرفی برخی خواص آن ها به مدت 6 روز در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد .

  در این نمایشگاه مجموعه ای از سنگ های خانواده کوآرتز و خانواده فلدسپات و جاسپر به نمایش گذاشته شده و به منظور آگاهی بینندگان پیرامون هر سنگ و انواع آن توضیحاتی داده شده است .

   نمایش سنگ های تزئینی و تراشخورده نیز از جمله بخش های قابل توجه و پرمخاطب این نمایشگاه بوده است .

   گفتنی است هر سنگ کوارتز در واقع نیرو و انرژی خاصی دارد و از خاصیت شفابخشی ویژه ای برخوردار است ، از سنگ جاسپر برای درمان بیماری‌های مختلف به خصوص مشکلات پوستی می توان استفاده کرد و فلدسپات ها نیز مهم‌ترین کانیهای سنگی آذرین به شمار می‌آیند .

 

12345