به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر حسین خسروی، معاون دانشجویی دانشگاه در گفتوگویی با روابط عمومی دانشگاه، با اشاره به شرایط جنگ ۱۲ روزه در کشور، اظهار داشت: در دوران حضور دانشجویان در خوابگاهها طی روزهای جنگ، مسئولین خوابگاهها و سرپرستان شیفت به طور مداوم در میان دانشجویان حضور داشتند. آنها با سرکشی مستمر از اتاقها و ارتباط مستقیم با دانشجویان، تلاش کردند با دعوت به آرامش، فضای روانی خوابگاهها را کنترل کرده و از بروز رفتارهای هیجانی نامطلوب پیشگیری کنند. همچنین حضور مشاوران در خوابگاهها افزایش یافت و به طور دائم در ارتباط با دانشجویان بودند و راهکارهایی برای مدیریت استرس ارائه دادند. خوشبختانه تخلیه خوابگاهها نیز در زمان مقرر به بهترین شکل ممکن انجام شد.
وی درخصوص اقدامات بهداشتی پس از تخلیه خوابگاهها گفت: تمامی اماکن عمومی شامل سرویسهای بهداشتی، حمامها، آشپزخانهها، محوطه و اتاقها سمپاشی و نظافت شدند. این کار علاوه بر حذف عوامل بیماریزا، به سالمسازی فضای زندگی دانشجویان در خوابگاهها منجر شد.
معاون دانشجویی ادامه داد: در بخش تعمیر و نگهداری نیز اقدامات گستردهای به انجام رسید. از جمله میتوان به رنگآمیزی ساختمانهای قدیمیتر مانند بلوک یاس و نسترن و نظافت کامل پس از آن اشاره کرد. همچنین حمامهای بلوک یاس بازسازی شد که شامل تخریب و تعویض سرامیک کف، لولههای پوسیده فاضلاب و دامپهای سقف حمامها بود. تعمیرات اساسی موتورخانههای خوابگاه افتخاری، یاس و شقایق، تعمیر پمپهای آب خوابگاهها، تخریب و بازسازی برخی چاههای فاضلاب مسدود شده، لولهکشی آشپزخانه و رختشویخانه خوابگاه یاس، تعویض شیرآلات فرسوده حمامهای خوابگاه نسترن و ساخت آشپزخانه در بلوکهای ۴ و ۵ خوابگاه مرکزی نیز انجام شد. علاوه بر این، ترمیم گچ زیر پنجره اتاقهای خوابگاه پردیس فناوری، تعمیر و تعویض قفلها و کلیدهای معیوب تمامی خوابگاهها، تعویض دودکش موتورخانههای سرای پژوهش، سرامیککاری آشپزخانه طبقه دوم بلوک بصیرت، اسیدشویی موتورخانهها و تعمیر اجاقگازهای خوابگاهها نیز به دقت دنبال گردید.
وی با اشاره به نحوه مدیریت وسایل دانشجویان در زمان تخلیه ناگهانی بیان کرد: وسایل باقیمانده دانشجویان توسط سرپرستان لیستبرداری و در همان اتاق و کمدها نگهداری شد. در ادامه، همزمان با عملیات تعمیرات و رنگآمیزی، با تماس تلفنی و اطلاعرسانی به همه دانشجویان، وسایل با حضور سرپرستان و نیروهای خدماتی جمعآوری، برچسبگذاری و به انبار خوابگاه منتقل شد.
دکتر خسروی در ادامه افزود: برای شفافیت بیشتر، با همه دانشجویانی که وسیلهای در خوابگاه داشتند تماس گرفته شد و علاوه بر آن، اطلاعرسانی از طریق کانالها و شبکههای اجتماعی معاونت دانشجویی نیز صورت گرفت.
وی با تأکید بر نظارت و پاسخگویی مسئولان گفت: معاونت دانشجویی، مدیر امور دانشجویی، رئیس اداره خوابگاهها و سرپرستان به طور مستمر بر روند اقدامات تعمیراتی و خدماتی نظارت داشتهاند. همچنین مسئولان خوابگاه از طریق پلتفرمهای داخلی مانند سروش و ایتا به طور دائم پاسخگوی دغدغههای دانشجویان بودند. در همین راستا، سامانهای برای ثبت مشکلات خوابگاهی توسط دانشجویان در حال راهاندازی است.
معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود در پایان یادآور شد: دانشجویان در ایام شهریورماه برای برگزاری امتحانات در خوابگاهها اسکان داده شدند و با آغاز سال تحصیلی جدید، شور و نشاطی مضاعف به محیط دانشگاه و خوابگاهها بخشیده شد.