اخبار و رویدادها: راه‌اندازی سایت مرکز پردازش سریع دانشگاه در راستای تسهیل دسترسی به خدمات سروری و ماشین مجازی(HPC)

راه‌اندازی سایت مرکز پردازش سریع دانشگاه در راستای تسهیل دسترسی به خدمات سروری و ماشین مجازی(HPC)
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳- ۰۹:۱۳:۵۰

راه‌اندازی سایت مرکز پردازش سریع دانشگاه در راستای تسهیل دسترسی به خدمات سروری و ماشین مجازی(HPC)

مدیریت توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی دانشگاه صنعتی شاهرود، به منظور ارتقای سطح دسترسی و تسهیل فرآیند استفاده از خدمات سروری، ماشین مجازی و دسکتاپ مجازی، از راه اندازی وب سایت مرکز پردازش سریع خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مدیریت توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی این دانشگاه به منظور ارتقای سطح دسترسی و تسهیل فرآیند استفاده از خدمات سروری، ماشین مجازی و دسکتاپ مجازی، از راه اندازی وب سایت مرکز پردازش سریع خبر داد.

مهندس خلیل کلائی مدیر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن اشاره به اینکه این مجموعه طی دو سال اخیر خدمات سرور و ماشین مجازی را به دانشجویان، اساتید و مشتریان ارائه نموده، گفت: با راه اندازی این سامانه کاربران می‌توانند به راحتی قیمت‌ها و مشخصات سرورها را مشاهده و مقایسه کنند و درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایند.

4

مهندس کلائی یکی از نقاط قوت خدمات ارائه شده در سامانه HPC دانشگاه صنعتی شاهرود را دسترسی به سرورهای گرافیکی بسیار قدرتمند از جمله  RTX 4500 با 20 گیگابایت حافظه و A100  با 40 گیگابایت حافظه عنوان نمود و افزود: این سرورها برای اجرای پروژه‌های گرافیکی سنگین، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و شبیه‌سازی‌های پیچیده علمی طراحی شده‌اند.

وی دسترسی به سرورهای محاسبات سنگین و سرورهای گرافیکی پیشرفته که برای محاسبات و پردازش‌های پیچیده و سنگین مناسب است، مشاهده، مقایسه قیمت‌ها و مشخصات سرورهای که امکان انتخاب دقیق و بهینه‌تری را فراهم می‌کند و همچنین ثبت درخواست آنلاین برای استفاده از خدمات، که به طرز قابل توجهی فرآیند استفاده از منابع محاسباتی را ساده و سریع می‌نماید را از جمله خدمات کاملاً آنلاینی دانست که با راه‌اندازی سامانه HPCصورت پذیرفته است.

مدیریت توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی دانشگاه صنعتی شاهرود، امیدوار است با راه‌اندازی این سامانه، تجربه کاربران در استفاده از منابع محاسباتی بهبود یافته و خدمات با سرعت و کیفیت بالاتری ارائه شود.

از تمامی اساتید، دانشجویان و پژوهشگران خارج از دانشگاه دعوت می‌شود تا از این سامانه جدید استفاده کرده و از امکانات پیشرفته آن بهره‌مند شوند.

لینک سامانه HPC:

   https://hpc.shahroodut.ac.ir

231


کلمات کلیدی: #راه‌اندازی #سایت #مرکز پردازش سریع #دانشگاه #تسهیل دسترسی #خدمات سروری #ماشین مجازی(HPC) #...3
12345