اخبار و رویدادها: حضور چشمگیر  13 پژوهشگر دانشگاه صنعتی شاهرود در زمره پژوهشگران پراستناد 2 درصد برتر جهان

حضور چشمگیر  13 پژوهشگر دانشگاه صنعتی شاهرود در زمره پژوهشگران پراستناد 2 درصد برتر جهان
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳- ۱۰:۳۱:۳۱

حضور چشمگیر  13 پژوهشگر دانشگاه صنعتی شاهرود در زمره پژوهشگران پراستناد 2 درصد برتر جهان

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ( ISC ) در فهرست منتشر شده پژوهشگران ایرانی پراستناد 2 درصد برتر دنیا دوره یک ساله: استنادات سال 2023 ، نام 13 پژوهشگر از دانشگاه صنعتی شاهرود به چشم می خورد.همچنین بر اساس همین گزارش 12 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود جزو دانشمندان پراستناد 2 درصد برتر دنیا در بازه استنادی سال 1966-2023 می باشند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ( ISC ) در فهرست منتشر شده پژوهشگران ایرانی پراستناد 2 درصد برتر دنیا دوره یک ساله: استنادات سال 2023 ، نام 13 پژوهشگر از دانشگاه صنعتی شاهرود به چشم می خورد.

همچنین بر اساس همین گزارش 12 نفر  از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود جزو دانشمندان  پراستناد 2 درصد برتر دنیا  در بازه استنادی سال 1966-2023  می باشند.

سید احمد فاضل زاده گفت: مؤسسه ISC هر ساله آخرین یافته‌های علم‌سنجی برگرفته از منابع و مراجع معتبر مختلف را تحلیل و گزارش می‌کند. یکی از این گزارش‌ها، بر پایه آخرین یافته‌های پروژه مشترک الزویر و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد که به «فهرست دانشگاه استنفورد» معروف شده است انجام می‌شود.

رئیس مؤسسه ISC گفت: این گروه در چند سال اخیر، با تحلیل داده‌های پایگاه اسکوپس بر اساس روش‌شناسی ویژه‌ای، اقدام به شناسایی و ارائه فهرستی از پژوهشگران پراستناد برتر جهان در یک پایگاه اطلاعاتی کرده‌اند. روش‌شناسی ابداع شده، مبتنی بر مجموعه‌ای از سنجه‌های استنادی استاندارد شده برای ارزیابی تاثیر استنادی پژوهشگران در رشته‌ها و حوزه‌های علمی مختلف است. آنان با ترکیب این سنجه‌ها، شاخصی به نام «شاخص استنادی مرکب» را ابداع و در مقاله سال 2016 خود معرفی و محاسبه کرده‌اند. این شاخص مبتنی بر تعداد استنادات دریافتی، جایگاه (الگوی هم‌نویسندگی) و شاخص هرش نویسندگان می‌باشد.

وی افزود: تازه‌ترین بروزرسانی این پایگاه در مهر ماه 1403 (سپتامبر 2024) منتشر شده است. این فهرست، عملکرد استنادی نویسندگان را به ازای بروندادهای پژوهشی منتشر شده آنان در بازه زمانی 1960 تا 2023 در 22 حوزه موضوعی اصلی و 174 حوزه فرعی تحلیل کرده و بر این اساس، نویسندگانی را که در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند معرفی کرده است.

گفتنی است، این پایگاه در هر نسخه، دو فهرست از پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان را منتشر می‌کند. تفاوت این دو فهرست در بازه زمانی استنادهای تحلیل شده است: در یکی از فهرست‌های اعلام شده، بازه زمانی استنادهای دریافتی یک ساله است و در فهرست دیگر، بازه زمانی استنادهای دریافتی از سال 1996 به بعد در نظر گرفته می‌شود. در این گزارش فهرست پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر ایران و کشورهای اسلامی بر اساس عملکرد استنادی یکساله آمده است.

اسامی دو درصد پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شاهرود دراین فهرست عبارتند از: دکتر محمدحسین احمدی، دکتر ماشاءالله رضاکاظمی، دکتر حسن حسن آبادی، دکتر اکبر ملکی، دکتر محمد عطائی، دکتر علیرضا ناظمی، دکتر علیرضا الفی، دکتر محمدمهدی فاتح، دکتر حمید حسن پور، دکتر محمدجعفر مولایی، دکتر رضا طاهریان، دکتر اصغر عزیزی.

1

2


کلمات کلیدی: #حضور چشمگیر #13 پژوهشگر #دانشگاه صنعتی شاهرود #در زمره پژوهشگران پراستناد #2 درصد برتر جهان #...3
12345