اخبار و رویدادها: برگزاری نشست شورای HSE دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری نشست شورای HSE دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳- ۱۱:۳۹:۴۴

برگزاری نشست شورای HSE دانشگاه صنعتی شاهرود

جلسه شورای ایمنی، سلامت و محیط زیست آزمایشگاه ها و کارگاه ها (HSE) تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، جلسه شورای ایمنی، سلامت و محیط زیست آزمایشگاه ها و کارگاه ها (HSE) در روز یکشنبه 8 مهرماه 1403 در محل سالن جلسات کوثر دانشگاه تشکیل گردید.

در ابتدای جلسه دکتر مرتضی ایزدی فرد رئیس دانشگاه و رئیس شورای HSE دستورالعمل وزارتی HSE را مرور و تبیین نمودند. رئیس دانشگاه بر اهتمام جدی مدیران و روسای دانشکده ها برای رفع اشکالات ایمنی آزمایشگاه ها، کارگاه ها و پیاده سازی الزامات HSE تاکید کرد.

دکتر حمید حسن پور معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه به عنوان نائب رییس شورا در این جلسه به بیان اهمیت راه اندازی دبیرخانه شورا و اختصاص بودجه جهت اجرای الزامات ایمنی، و تاثیر اجرای HSE در رتبه بندی دانشگاه با توجه به بین المللی بودن دانشگاه پرداخت. وی همچنین بر لزوم آموزش دوره ای کلیه کارکنان آزمایشگاه ها حتی نیروهای خدماتی شاغل در آزمایشگاه  در خصوص اقدامات HSE تاکید کرد.

دکتر محمدباقر رحمانی رییس آزمایشگاه مرکزی در این جلسه به عنوان دبیر شورا به ارائه مطالبی در خصوص تعریف HSE، حوادث پیش آمده در دانشگاه های مختلف و اقدامات لازم الاجرا، پرداخت.

از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه می توان به تاکید بر مساله اجرای الزامات HSE مورد اهتمام جدی دانشگاه، ایجاد کارگروه تدوین دستورالعمل ایمنی دانشگاه با نگاه به دستورالعمل های ایمنی دانشگاه های صنعتی و بصورت اختصاصی موضوع ایمنی در آزمایشگاه ها و کارگاه ها اشاره نمود.

 photo14167383576


کلمات کلیدی: #جلسه شورای ایمنی #سلامت #محیط زیست #آزمایشگاه ها #کارگاه ها #(HSE) #...3
12345