اخبار و رویدادها: دفاع از رساله دانشجوی دكتری ریاضی کاربردی گرایش آنالیز عددی دانشگاه صنعتی شاهرود

دفاع از رساله دانشجوی دكتری ریاضی کاربردی گرایش آنالیز عددی دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳- ۱۲:۲۵:۴۳

دفاع از رساله دانشجوی دكتری ریاضی کاربردی گرایش آنالیز عددی دانشگاه صنعتی شاهرود

مرضیه حیدری دانشجوی دكتری ریاضی کاربردی گرایش آنالیز عددی دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله خود تحت عنوان " روشی جدید برای حل معادلات واکنش انتشار و حالت های خاص " با کسب درجه عالی دفاع نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مرضیه حیدری دانشجوی دكتری ریاضی کاربردی گرایش آنالیز عددی این دانشگاه در روز سه شنبه مورخ 27 شهریور ماه سال جاری از رساله خود تحت عنوان " روشی جدید برای حل معادلات واکنش انتشار و حالت های خاص " به راهنمایی دکتر مهدی قوتمند دانشیار و عضو هیات علمی گروه ریاضی کاربردی و مشاوره‌ی دکتر محمدهادی نوری اسکندری دانشیار و عضو هیأت گروه ریاضی کاربردی دانشکده دفاع نمود.

این رساله بر اساس نظر داوران دکتر کاظم نوری استاد و عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه سمنان و دکتر رضا پورقلی استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه دامغان که بصورت مجازی شرکت کردند و دکتر علیرضا ناظمی  استاد و عضو هیـأت علمی گروه کاربردی دانشکده، به كسب درجه عالی نائل گردید.

به گفته مرضیه حیدری در این رساله به حل رده خاصی از معادلات دیفرانسیل جزیی به نام معادله واکنش- انتشاردر حالت بدون تاخیر و تاخیری یک بعدی و دو بعدی پرداخته شده و با استفاده از روش هم محلی- طیفی معادله را حل کرده‌ایم. در ابتدا معادله واکنش- انتشار را به کمک چندجمله‌ای وابسته به نقاط لژاندر- گاوس- لوباتو تقریب زده‌ایم و سپس با استفاده از یک سیستم از معادلات جبری که مجهولات آن ضرایب تقریب موردنظر می‌باشند، به دست آورده ایم و همگرایی روش پیشنهادی را با استفاده از مدول پیوستگی و فضای چندجمله‌ای‌ها تحلیل کرده‌ایم.

لازم به ذكر است 2 مقاله JCR چاپ شده و یک مقاله علمی‌ پژوهشی در دست بررسی و اقدام به چاپ از جمله دستاوردهای پژوهش فوق است.

photo14108363456


کلمات کلیدی: #دفاع #رساله #دانشجوی دكتری #ریاضی کاربردی #گرایش آنالیز عددی #دانشگاه صنعتی شاهرود #...3
12345