اخبار و رویدادها: دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان ششمین کنگره ملی زغال‌سنگ

دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان ششمین کنگره ملی زغال‌سنگ
شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳- ۱۲:۵۴:۱۲

دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان ششمین کنگره ملی زغال‌سنگ

ششمین کنگره ملی زغال‌سنگ به عنوان گردهمايي رسمي متشكل از متخصصين و افراد با تجربه در حوزه زغال‌سنگ به میزبانی این دانشگاه با همکاری مراکز تحقیقاتی، نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی 19 و 20 شهریور ماه 1403 برگزار می ‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، ششمین کنگره ملی زغال‌سنگ به عنوان گردهمايي رسمي متشكل از متخصصين و افراد با تجربه در حوزه زغال‌سنگ به میزبانی این دانشگاه با همکاری مراکز تحقیقاتی، نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی 19 و 20 شهریور ماه 1403 برگزار می ‌شود.

دکتر عطایی دبیر دائمی این کنگره هدف از برگزاری را اینگونه بیان نمود: شرکت ‌کنندگان در این کنگره، برای بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری درباره صنعت زغال‌سنگ، گرد هم می ‌آیند و نتایج  پژوهش های انجام شده در این زمینه را به صورت مقاله، سخنرانی و پوستر ارائه می دهند. همچنین اين کنگره تلاشي برای اقناع روحیه جستجوگری و كاوشگری جامعه علمي دانشگاهي برای كسب معلومات و اطلاع از يافته های جديد در زمینه زغال‌سنگ است.

دکتر عطایی ضمن اشاره به این موضوع که در این کنگره‌ها سعی شده است با بهره گرفتن از دیدگاه‌ها و نظرات اندیشمندان در حوزه‌های گوناگون صنعت زغال‌سنگ، با ارائه تحلیل‌های علمی و عمقی، افق‌های روشنی را پیش روی مدیران اجرایی قرار دهد، گفت: این کنگره به شكل دوره‌ای هر 2 سال یک‌بار برگزار می‌شود و در صورت برگزاری صحیح کنگره ملی زغال‌سنگ بخش مهمي از فرآيند تولید، نشر و مديريت دانش در صنعت زغال‌سنگ انجام خواهد شد.

وی به تاریخچه برگزاری این سلسله کنگره ها اشاره نمود و افزود: اولین کنگره ملی زغال‌سنگ در شهریورماه 1391 با همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی، دومین کنگره ملی زغال‌سنگ در شهریورماه 1393 با همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت زغال‌سنگ کرمان، سومین کنگره ملی زغال‌سنگ در شهریورماه 1395 با همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی، چهارمین کنگره ملی زغال‌سنگ در فروردین ماه 1397 با همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، پنجمین کنگره ملی زغالسنگ در شهریور 1400 توسط قطب علمی مهندسی معدن کشور و دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

دبیر دائمی این کنگره در ادامه به نظرسنجی از شرکت کنندگان اولین، دومین، سومین و چهارمین کنگره ملی زغال‌سنگ اشاره کرد و بیان داشت: این نظرسنجی نشان می دهد که برگزاری این کنگره به عنوان یک ابزار كمكي ارزشمند، نقش مفید و مؤثری در اطلاع‌رسانی، تولید و تبادل دانش و ایجاد همگرایی در آرا و نظرات ذی نفعان ایفا کرده است و خدای را شاکريم که بر دبیرخانه این کنگره منت نهاد تا در برگزاري این کنگره‌ها، در سطحي ظاهر شود که موجبات تحسين اغلب شرکت‌کنندگان را برانگيزد.

لازم به ذکر است؛ پس از برگزاری پنجمین کنگره ملی زغال‌سنگ و با توجه به سیاست دبیرخانه دائمی کنگره ملی زغال‌سنگ مقرر شد، ششمین کنگره با همکاری شرکت سیمین کک شاهرود، قطب علمی مهندسی معدن کشور و دانشگاه صنعتی شاهرود در تاریخ های 19 و 20 شهریور ماه 1403 در محل دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار  شود.

 photo13372058140


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #میزبان #ششمین کنگره ملی زغال‌سنگ #...3
12345