اخبار و رویدادها: اولین حضور رسمی نماینده منتخب مردم شهرستان های شاهرود و میامی در جلسه شورای دانشگاه صنعتی شاهرود

اولین حضور رسمی نماینده منتخب مردم شهرستان های شاهرود و میامی در جلسه شورای دانشگاه صنعتی شاهرود
دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳- ۰۹:۵۱:۳۹

اولین حضور رسمی نماینده منتخب مردم شهرستان های شاهرود و میامی در جلسه شورای دانشگاه صنعتی شاهرود

جلسه شورای دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور احمد عجم نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی صبح روز یکشنبه 17 تیر ماه جاری در محل سالن اجتماعات کوثر این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، جلسه شورای دانشگاه با حضور احمد عجم نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی صبح روز یکشنبه 17 تیر ماه جاری در محل سالن اجتماعات کوثر این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدا این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابوالفضل فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن عرض تسلیت ایام ماه محرم، به بیان احادیثی در خصوص مبانی نظری خلقت انسان از منظر قران کریم پرداخت و تاکید نمود که انس و جن همگی برای عبودیت خلق شده اند. ایشان کسب معرفت در ساحت الهی را زمینه ای برای تقرب خداوند عنوان نمود و گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) جانشین خداوند بر روی زمین است و باید با الگوگیری و عبرت آموزی از جریان تاریخ دستانمان را از جانشین خداوند جدا نسازیم.

دکتر مرتضی ایزدی فرد رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این جلسه ضمن عرض تسلیت ایام محرم و تبریک به جهت مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و آرزوی توفیق برای رئیس جمهور منتخب، به بیان گزارشی از توانمندی ها، پتانسیل موجود، قابلیت ها و امکانات مختلف در سطح دانشگاه اشاره نمود و گفت: این دانشگاه به عنوان دانشگاه ششم در بین دانشگاه های صنعتی کشور، با قریب به 350 عضو هیات علمی توانمند و 9 هزار دانشجو در سه مقطع تحصیلی در راستای اهداف کلان کشور حرکت نموده و با بهره مندی از 16 دانشمند برتر توانمند در مقایسه با دیگر دانشگاه ها جایگاهی مناسب دارد.

دکتر ایزدی فرد برخی از دستاوردها و مراکز موجود در دانشگاه از قبیل قطب علمی معدن کشور، مرکز آپایی ممتاز در سطح کشور، مرکز فناوری اطلاعات توانمند مجهز به سرورهای قدرتمند، مرکز نوآوری فرآوری مواد معدنی، آزمایشگاه مرکزی با بیش از 120 دستگاه مجهز در حال خدمت رسانی، قراردادها و تفاهم نامه های متعدد با صنایع مختلف در سطح کشور ، استان و شهرستان و.... را ظرفیت مناسبی جهت ارتقا فضای علمی کشور دانست.

رئیس دانشگاه ضمن اشاره به دیگر فعالیت ها و توانمندی ها به بیان برخی چالش ها منجمله مشکلات ناشی از پراکندگی دانشگاه در چهار پردیس مجزا نیز پرداخت و با اشاره به فرصتهای پیش رو گفت: دانشگاه به همت دفتر همکاری های بین الملل تا کنون بیش از 800 دانشجو بین الملل پذیرش نموده است که امید داریم با توجه به همکاری بخش های مختلف و رفع موانع و مشکلات دانشگاه، بستر سازی مناسبی برای استمرار آن در این مجموعه علمی صورت گیرد.

احمد عجم نماینده شهرستان های شاهرود و میامی در اولین حضور رسمی خود به عنوان نماینده منتخب در دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع)، به پیشینه علم و علم آموزی در منطقه اشاره نمود و ابراز کرد: تمام آنچه در اختیارات قانونی من باشد انجام خواهم داد تا جامعیت علمی این منطقه همچون گذشته استمرار داشته و همچنین ارتقا مناسبی پیدا کند.

نماینده منتخب در این جلسه بر اهمیت محوریت نیروی انسانی در ارتقا پیشینه علمی و استفاده از ظرفیت های موجود تاکید نمود و گفت: ارتباط مستمر بین پژوهش و تولید علاوه بر صنعت بسیار حائز اهمیت است و باید نقشه راه جدیدی برای توسعه صنعتی در بخش کشاورزی ایجاد شود که این مهم با حمایت اعضای هیات علمی به عنوان کمک کننده در زمینه تحقیقات میسر می شود.

نماینده شهرستان های شاهرود و میامی در جمع شورای دانشگاه به اهمیت اکوتوریسم با وجود ظرفیت های ارزشمند منطقه و توجه به اشتغال تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های خوب داخلی می توان به کاهش هزینه ها، پیشرفت و دستیابی به دستاوردهای علمی رسید.

 وی در ادامه هنر حفظ دستاوردهای موجود و پیشرفت همراه با سرعت و دقت را از جمله اولویت های خود عنوان کرد و خواستار بهره مندی و ارتباط مستمر با دانشگاه جهت رفع مشکلات و ارتقا منطقه شد.

9

Untixtled_1

 


کلمات کلیدی: #اولین حضور #نماینده #منتخب مردم #شهرستان #شاهرود #میامی #جلسه #شورای دانشگاه #صنعتی شاهرود #...3
12345