اخبار و رویدادها: برگزاری جلسه تبیینی با موضوع جریان شناسی انتخابات ر دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری جلسه تبیینی با موضوع جریان شناسی انتخابات ر دانشگاه صنعتی شاهرود
یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳- ۱۳:۰۳:۲۱

برگزاری جلسه تبیینی با موضوع جریان شناسی انتخابات ر دانشگاه صنعتی شاهرود

دبیرخانه هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه صنعتی با همکاری بسیج کارکنان دانشگاه صبح روز یکشنبه 3 تیر ماه جاری، دومین جلسه تبیینی با موضوع جریان شناسی انتخابات را در محل مسجد پیامبر اعظم دانشگاه برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دبیرخانه هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه صنعتی با همکاری بسیج کارکنان دانشگاه صبح روز یکشنبه 3 تیر ماه جاری، دومین جلسه تبیینی با موضوع جریان شناسی انتخابات را در محل مسجد پیامبر اعظم برگزار نمود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد خواجوی مدرس حوزه و دانشگاه در جمع اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه به بیان روایاتی مبنی بر اهمیت شناخت انسان نسبت به خود پرداخت و در خصوص انتخابات پیش رو گفت: چهاردهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری در تحولات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین در بخش های مختلف جریان‌سازی و پیشرفت و تعالی کشور بسیار مؤثر می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خواجوی با اشاره به ویژگی‌ها و توانمندی‌های رئیس‌جمهور آینده بیان داشت: فردی باید در پی کسب این جایگاه رفیع باشد که ضمن داشتن جهان بینی بالا و داشتن نظام فکری، مدیریت اجرایی هوشمندانه و قوی داشته باشد.

وی در این سخنرانی نگاهی متفاوت به انتخابات پیش رو ریاست جمهوری داشته و بر رویکرد اندیشه‌ای و توجه به بخش جریان شناسی در روند انتخابات تاکید ورزید و گفت: تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع انتخابات با تمرکز بر همبستگی ملی، مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح بسیار حائز اهمیت است.

مدرس حوزه و دانشگاه به منویات مقام معظم رهبری اشاره و مطرح کرد: رئیس جمهور باید نظام فکری با ثباتی داشته و معتقد به مبانی نظام مقدس اسلام، خدمتگزار مردم و دارای ویژگی‌های مدیریتی منطبق بر ارزش‌های الهی و انقلابی از جمله اهل مطالعه بودن باشد.

وی اذعان داشت: نظام ما یک نظام الهی و انقلابی مبتنی ‌بر باورهای دینی و اعتقادی است، رئیس‌جمهور نیز باید منظومه فکری‌اش بر این موارد منطبق باشد و ضمن بهره مندی از ظرفیت مردم به شاخص اصلی فرهنگ در نظام فکری توجه نماید.

حجت الاسلام والمسلمین خواجوی با بیان اینکه امروز شرایط سخت‌تر از گذشته می‌باشد و نگاه اندیشکده هایی در دنیا معطوف عملکرد ماست، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران بی شک پدیده ای نوظهور بود که توسط رهبری در جهان اسلام چون امام خمینی (ره) هدایت گردید و تحولی شگرف در عرصه روابط بین الملل و در معادلات سیاسی دولت های جهان پدید آورد. این رهبر تاریخ ساز، با هدف مقابله با سلطه ابرقدرت های شرق و غرب، ملل اسلامی را به رویکردی مجدد به ارزشهای اسلامی فرا و انقلاب را شرطی لازم و ضروری برای تحقق آرمان های الهی تلقی کرد، که در این راه در پیاده کردن نظریه خویش اهتمام نمود.

ایشان با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش به جهاد تبیین تاکید کرد: باید در چهاردهمین دور از انتخابات با خلق حماسه ای از حضور ضمن نا امید ساختن دشمن در سرنوشت کشور سهیم شویم چراکه جهاد تبیین نقش مهمی در زمینه‌سازی برای مشارکت پرشور در انتخابات دارد و در این عرصه باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

 photo12162164995


کلمات کلیدی: #برگزاری جلسه #جلسه تبیینی #جریان شناسی #انتخابات #دانشگاه صنعتی شاهرود #...3
12345