اخبار و رویدادها: مراسم بزرگداشت روز بسیج اساتید با محوریت راهکارهای انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری

مراسم بزرگداشت روز بسیج اساتید با محوریت راهکارهای انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳- ۱۳:۳۲:۱۱

مراسم بزرگداشت روز بسیج اساتید با محوریت راهکارهای انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری

همزمان با اعیاد سعید قربان و غدیر خم مراسم بزرگداشت روز بسیج اساتید با محوریت راهکارهای انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین احمد نظری امام جمعه موقت شاهرود بصورت همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، همزمان با اعیاد سعید قربان و غدیر خم مراسم بزرگداشت روز بسیج اساتید با محوریت راهکارهای انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری صبح روز چهارشنبه 30 خرداد 1403 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین احمد نظری امام جمعه موقت شاهرود در محل تالار کوثر دانشگاه بصورت همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

به گفته دکتر فردین موسیوند مسئول کانون بسیج اساتید و عضو هیات علمی دانشکده علوم زمین دانشگاه، هر ساله به مناسبت این روز، اساتید بسیجی سراسر کشور یاد و خاطره شهید چمران را به عنوان استاد تراز انقلاب اسلامی گرامی می‌دارند و این فرصتی برای تبیین و نقش آفرینی اساتید بسیجی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی و کمک به نظام حکمرانی کشور است.

دکتر فردین موسیوند به ویزگی های دکتر شهید چمران اشاره داشت و گفت: مقام معظم رهبری شهید چمران را در شاخصه‌های اعتقادی، فکری، اندیشه‌ای، مدیریتی و علمی به عنوان استاد الگو و تراز انقلاب اسلامی برای استادان انقلابی و بسیجی ترسیم می‌کنند.

دکتر موسیوند همچنین بیان کرد: روز بسیج اساتید امسال مقارن با ایام انتخابات ریاست جمهوری است و این فرصت مغتنمی بود تا برای گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید، کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، طی مراسمی همزمان با پویش ملی «حضور حماسی ۳۱ هزر استاد بسیجی سراسر کشور» با موضوع تبیین اهمیت مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح تدارک ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر نظری امام جمعه موقت شاهرود در این جلسه اهمیت انتخابات را در دو بعد معرفتی و شاخص ها شرح داد و تاکید نمود: در بعد معرفتی ایمان به خدا و معاد، ایمان به قول و فعل خداوند، پذیرش بندگی خدا، انحصار در اتکا و اعتماد به خداوند دارای علم مطلق، اعتماد به ارکان سیاسی اسلام و انتخاب خدا اهمیت اساسی دارد. وی همچنین گفت: خداوند مدبر و حکیم برای هدایت بشر افراد معصوم شامل انبیاء و ائمه اطهار علیهم السلام را انتخاب نموده است. اگر انسان انتخاب خدا را انتخاب کند و از آنها پیروی نماید، به سعادت می رسد. با اینحال خداوند متعال انتخاب مسئولین مملکتی را به انسان سپرده است و باید در بخش بعدی یعنی شاخص های انتخاب خوب عمل کند.

امام جمعه موقت شاهرود ضمن اشاره به اینکه یک رئیس جمهور خوب بعنوان یک انسان در تراز دین باید مجاهدت پیوسته در راه خدا داشته باشد، افزود: رفع موانع رشد کشور، ظلم و فسادستیزی و عدالت گستری از ویژگی های بارز رئیس جمهور خوب می باشد و در راه اهداف اصلی انقلاب و تغییر نظم موجود و ایجاد نظم نوین جهانی بر مبنای اندیشه های توحیدی فعالیت کند تا انشاء الله به تحقق بخشی به جامعه ایده آل مهدوی و ایجاد تمدن اسلامی کمک نماید.

در این جلسه از دانشگاه های آزاد اسلامی و علوم پزشکی شاهرود در کنار اساتید، کارکنان ،هیات رئیسه و نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی شاهرود حضور داشتند و بسیج اساتید دانشگاه صنعتی و سایر دانشگاه های شاهرود، از همه آحاد ملت ایران برای حضور و مشارکت فعال در انتخابات پیش رو دعوت بعمل آوردند.

 photo12139110592


کلمات کلیدی: #مراسم #بزرگداشت #روز بسیج اساتید #راهکارها #انتخاب اصلح #مشارکت حداکثری #...3
12345