اخبار و رویدادها: طرح معرفت افزایی (ضیافت اندیشه) اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود

طرح معرفت افزایی (ضیافت اندیشه) اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود
یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳- ۱۱:۴۷:۴۲

طرح معرفت افزایی (ضیافت اندیشه) اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود

طرح معرفت افزایی (ضیافت اندیشه) اساتید به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در تاریخ های 26 و 27 خرداد ماه جاری در محل تالار کوثر و معاونت آموزشی این دانشگاه با مشارکت 50 نفر از اعضای هیات علمی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، طرح معرفت افزایی (ضیافت اندیشه) اساتید به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در تاریخ های 26 و 27 خرداد ماه جاری از ساعت 8 الی 18 در محل تالار کوثر و معاونت آموزشی این دانشگاه با مشارکت 50 نفر از اعضای هیات علمی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابوالفضل فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، برنامه ضیافت اندیشه را فرصتی گرانقدر برای ایجاد زمینه های تعامل دوسویه بین اساتید برجسته دوره ها و اعضای هیات علمی دانشگاه دانست و گفت: هدف از برگزاری این کلاس‌ها معرفت افزایی است و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا با حضور اساتید برجسته سرفصل‌ها و روش تدریس به نحوی باشد تا برای اساتید موثر واقع شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر فندرسکی بر تأثیر این برنامه ها بر ارتقاء فرهنگی اساتید، تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری کارگاه‌های ضیافت اندیشه را به کانون‌های فکرسازی تشبیه کرده‌اند، این کارگاه‌ها، کرسی‌های آزاداندیشی و محل تولید فکر برای رسیدگی به مسائل و مشکلات کشور می باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با عنایت به جایگاه رفیع استادان در دانشگاه ها و لزوم بهره مندی هر چه بیشتر از ظرفیت های بالقوه و بالفعل آنان در جهت گره گشایی از مسایل فکری - فرهنگی جامعه از یک سو و رسالت های دینی، علمی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از سوی دیگر، به اهمیت برگزاری این دوره در دانشگاه تاکید ورزید.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برنامه ریزی و برگزاری این دوره، ایجاد فضای گفتمان را یکی از اهداف اصلی اجرای طرح مذکور دانست و با اشاره به استقبال اعضای هیأت علمی، تداوم برگزاری این نوع برنامه ها و تلاش برای ارتقاء سطح فکری و فرهنگی مدرسان دانشگاه را ضروری دانست.

لازم به ذکر است؛ این دوره با موضوع معرفت شناسی و تمرکز بر دو زیر موضوع مبانی غرب شناسی با تدریس حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد رهدار عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) و موضوع الحاد مدرن با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید رضا شاکرین استاد گروه منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی برگزار گردید.

 9


کلمات کلیدی: #طرح #معرفت افزایی #ضیافت اندیشه #اساتید #دانشگاه صنعتی شاهرود #...3
12345