اخبار و رویدادها: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) گفتمان جهانی را از بی خدایی به خدا باوری تغییر داد.

انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) گفتمان جهانی را از بی خدایی به خدا باوری تغییر داد.
یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳- ۱۵:۰۶:۴۵

انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) گفتمان جهانی را از بی خدایی به خدا باوری  تغییر داد.

در آستانه قیام خونین 15 خرداد و سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و در جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهدای خدمت، مراسم نکوداشتی صبح روز یکشنبه 13 خرداد ماه جاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در آستانه قیام خونین 15 خرداد و سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و در جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهدای خدمت، مراسم نکوداشتی صبح روز یکشنبه  13 خرداد ماه جاری با حضور دانشگاهیان و مسئولین شهرستانی در محل مسجد پیامبر اعظم دانشگاه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صابری تولایی از مشهد مقدس و  مداحی کربلایی علیرضا صادقی برگزار شد.

حجت الاسلام احمد صابری تولایی، در این مراسم عزاداری اظهار داشت: در مجموعه معارف دین و نظام سیاسی اسلام تنها دو جغرافیای کفر و ایمان را می شناسیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه امام راحل عظیم الشأن ما با تغییر گفتمان جهانی از بی خدایی به خداباوری، ادبیات سیاسی ایران و جهان را بر اساس امت اسلام مطرح و می نمود، اذعان کرد: در جغرافیای اسلام امت اسلامی باید بر مبنای مصالح همه مردم مسلمان در برابر ظلم باید بایستند ولی استکبار در بین ملت مسلمان مرز بندی ایجاد کرده است.

صابری تولایی ادامه داد: باید برای همه ما مهم باشد که بر سر مردم مسلمان در سوریه، فلسطین، افغانستان، عربستان و… چه می آید.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه نباید موضوعاتی مطرح شود که بین ملت اسلامی تفرقه و اختلاف ایجاد نماید، گفت: در شعار غلط « نه عزه نه لبنان » چیزی که مد نظر قرار نگرفت منافع ملت مسلمان و وظیفه انسانی ما بود.

وی ادامه داد: بزرگان ما همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نه فقط به منافع ملی بلکه به منافع کل امت مسلمان توجه داشتند، سیره این شهید بزرگوار گواه این نکته هست تا حدی که ایشان حتی دغدغه هدایت جوان داعشی را نیز داشتند.

حجت الاسلام صابری با اظهار تأسف مبنی بر اینکه امت مسلمان نه فقط بر اساس مرزهای سیاسی و ملی از هم جدا شدند، بلکه در درون هر کشور اسلامی نیز بین افراد بر اساس حزب های سیاسی و عشیره ها و … جدایی افتاد. صابری تولایی یادآور شد: امروز نیز ما در هر قدرت و مسئولیتی که هستیم آیا دغدغه وحدت نظام اسلامی و هدایت جوانان کشور خودمان را داریم؟

در ابتدای این مراسم در مسجد پیامبر اعظم (ص) پردیس مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود قاری ممتاز مهندس سیدیوسف حسینی به تلاوت قرآن پرداخت و قرائت زیارت عاشورا، عزاداری و مرثیه سرایی مداح اهل بیت (ع) کربلایی علیرضا صادقی پایان بخش این مراسم بود.

 photo_2024-06-02_15-07-39


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #مراسمات #سالگرد رحلت امامريالبزرگداشت قیام 15 خرداد #پانزدهمین روز شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش...2
12345