اخبار و رویدادها: برگزاری سومین دوره آموزشی حامیم ویژه دانشجویان پسر فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری سومین دوره آموزشی حامیم ویژه دانشجویان پسر فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳- ۱۳:۱۷:۳۱

برگزاری سومین دوره آموزشی حامیم ویژه دانشجویان پسر فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دانشگاه صنعتی شاهرود

سومین دوره آموزشی حامیم (حلقه های میانی) جهت توانمند سازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ورودی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، سومین دوره آموزشی حامیم "حلقه های میانی فرهنگی جهت توانمند سازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی" ویژه دانشجویان پسر فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ورودی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 9 و 10 خرداد ماه جاری درمحل پردیس آموزشی دانشگاه همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

این دوره با حضور 75 نفر از دانشجویان پسر دانشگاه صنعتی شاهرود،  در 3 سر فصل آموزشی با موضوعات، تاریخ (بومی .ملی .دینی .تمدنی) ایران با تدریس دکتر ایوذر یاسری، مغالطات رایج معرفتی .فرهنگی.سیاسی با تدریس دکتر مهدی عباسی همراه بود.

حجت‌الاسلام دکتر ابوالفضل فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، طی مصاحبه‌ای با ذکر سابقه برگزاری این طرح در سال‌های گذشته از تفاوت این دوره با دوره‌های قبل گفت و افزود: تفاوت طرح حامیم ۳ با دوره‌های گذشته در این است که در این دوره مرحله دانشگاهی را برگزار می‌کنیم و مرحله کشوری به مدت یک هفته در مشهد مقدس به‌صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام فندرسکی خاطرنشان کرد: در کارگاه‌ها مباحث مربوط به رسالت‌های دانشجویی و اینکه دانشجو علاوه بر تحصیل چه فعالیت‌هایی می‌تواند در دانشگاه انجام دهد و همچنین مباحث اخلاقی و تربیتی، اجتماعی و سیاسی روز کشور و جهان ارائه می‌شود. در نهایت ایمان داریم با ارتقای سطح نگاه دانشجویان، بتوانند مروج مطالب مطرح شده در بین سایر دانشجویان باشند.

وی ضمن اشاره به اینکه دانشجویان شرکت کننده در طرح حامیم از بهترین دانشجویان ما محسوب می شوند، گفت: این طرح با هدف آگاه سازی و آماده سازی دانشجویان برای حضور بهتر و موثرتر در جامعه اجرا می شود تا بتوانند در فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ورود پیدا کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، همچنین اظهار کرد: از طرح های خوبی است که مطمئنا نتایج و ثمرات ارزشمندی برای دانشجویان فعال عرصه های فرهنگی در پی دارد و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، نقش دانشگاه ها در ارتقای فرهنگ جامعه ترسیم شده و دانشگاه صنعتی شاهرود در تلاش است تا در کنار سایر دانشگاه ها با اجرای برنامه ها و طرح های متعدد، در بسیاری از این طرح ها پیشرو باشد .

ایشان همچنین بیان نمود: تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی، تقویت نقش محوری دفاتر نهاد در راهبری فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، تقویت انگیزه برای نقش‌آفرینی و حضور میدانی در دانشگاه‌ها، امیدآفرینی و تقویت نشاط و روحیه ی فعالیت‌های جمعی، استعدادسنجی و بهره حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان و استفاده از فرصت شبکه‌سازی و تیم‌سازی دانشجویان مستعد از جمله اهداف طرح حامیم برشمرد.

لازم به ذکر است، در کنار ساعات آموزشی حضوری بخشی از دوره نیز بصورت مجازی و در بستر سامانه آموزشی دانشگاهیان برگزار خواهد شد.

همچنین در طول دوره مسابقات ورزی توسط مدیریت تربیت بدنی اجرا و جوایزی از سوی نهاد رهبری به برندگان اهدا گردید.

6


کلمات کلیدی: #سومین #دوره آموزشی #حامیم #ویژه #دانشجویان #پسر #فعال فرهنگی #سیاسی #اجتماعی #دانشگاه صنعتی شاهرود #...3
12345