اخبار و رویدادها: تشویق و ترغیب برای فرزندآوری یک وظیفه ملی برای همگان است.

تشویق و ترغیب برای فرزندآوری یک وظیفه ملی برای همگان است.
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳- ۱۵:۰۷:۱۳

تشویق و ترغیب برای فرزندآوری یک وظیفه ملی برای همگان است.

همزمان با روز ملی جمعیت به عنوان یک رویداد سالانه، که هر سال در ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، نشستی با حضور هیئت رئیسه دانشگاه، جهت تقدیر از اعضای هیات علمی و همچنین یاوران علمی که طی سال 1402 صاحب فرزند و یا موفق به تشکیل خانواده شده اند، در محل تالار کوثر این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، همزمان با روز ملی جمعیت به عنوان یک رویداد سالانه، که هر سال در ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، نشستی در صبح روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه جاری با حضور هیئت رئیسه دانشگاه، جهت تقدیر از اعضای هیات علمی و همچنین یاوران علمی که طی سال 1402 صاحب فرزند و یا موفق به تشکیل خانواده شده اند، در محل تالار کوثر این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدا این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابوالفضل فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ازدواج را آیه الهی و نشانه وجود خداوند دانست و گفت: فرزندان موجب سعادت پدر و مادر می شوند و رزق و روزی خانواده به دنبال فرزند آوری توسعه خواهد یافت.

حجت الاسلام و المسلمین فندرسکی در هفته جوانی جمعیت بر تشویق و ترغیب به امر ازدواج و فرزندپروری تاکید نمود و گفت: افزایش جمعیت جوان در کشور باعث توسعه و توانمندی در عرصه های گوناگون خواهد شد و تشویق و ترغیب برای فرزندآوری یک وظیفه ملی برای همگان است.

دکتر مرتضی ایزدی فرد رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این جلسه ضمن تبریک دهه کرامت و تبریک ولادت امام رضا(ع)، به سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی و اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت کنونی کشور به عنوان یک فرصت و امتیاز اشاره نمود و گفت: توجه بر عامل جمعیت و مؤلفه‌های پنجره جمعیتی و مدیریت سرمایه انسانی برای پیشرفت کشور لازم است. وی همچنین تاکید کرد: در صورتی که از این پنجره جمعیتی بهره گرفته ‌شود و متناسب با آن شرایط اشتغال و بهره‌وری ایجاد شود، نه ‌تنها در حال حاضر برخی از مشکلات جمعیّتی مرتفع خواهند شد، بلکه از محل تولید و بهره‌وری نیز به رشد اقتصادی کمک خواهد شد.

روز ملی جوانی جمعیت به پیشنهاد سازمان ثبت احوال ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، و مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر ایران به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی ایران به ثبت رسید.

در پایان این مراسم از اعضای هیات علمی و همچنین یاوران علمی که طی سال 1402 صاحب فرزند و یا موفق به تشکیل خانواده شده اند، تقدیر بعمل آمد.

Untixtled_1

 


کلمات کلیدی: #روز ملی جمعیت #رویداد سالانه #نشست #تقدیر #اعضای هیات علمی #یاوران علمی #فرزند #موفق به تشکیل خانواده #...3
12345