اخبار و رویدادها: راه اندازی سامانه تشخیص چهره در سالن های غذاخوری دانشگاه صنعتی شاهرود

راه اندازی سامانه تشخیص چهره در سالن های غذاخوری دانشگاه صنعتی شاهرود
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳- ۱۳:۴۷:۵۱

راه اندازی سامانه تشخیص چهره در سالن های غذاخوری دانشگاه صنعتی شاهرود

به نقل از دکتر خسروی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود، سالن های غذاخوری دانشگاه صنعتی شاهرود از اردیبهشت 1403 به فناوری شناسایی چهره مجهز شده و زین پس دانشجویان نیازی به ارائه کارت تغذیه جهت تحویل گرفتن غذا ندارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود و به نقل از دکتر  حسین خسروی معاون دانشجویی این دانشگاه، سالن های غذاخوری دانشگاه صنعتی شاهرود از اردیبهشت 1403 به فناوری شناسایی چهره مجهز شده و زین پس دانشجویان نیازی به ارائه کارت تغذیه جهت تحویل گرفتن غذا ندارند.

به گفته دکتر خسروی این فناوری که در برخی دیگر از دانشگاه های کشور هم راه اندازی شده سبب نظم دهی بهتر به فرایند توزیع غذا، رفاه حال دانشجویان، افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها می شود. وی همچنین گفت: در سامانه های کارتی عدم ارائه کارت سبب می شد دانشجو با مشکل روبرو شده و با پرداخت هزینه ژتون فراموشی، غذا تهیه کند، در حالی که در سامانه مبتنی بر تشخیص چهره، دغدغه فراموشی کارت وجود ندارد.

معاون دانشجویی دانشگاه مشکل دیگر سامانه های مبتنی بر کارت را سوء استفاده از کارت های تغذیه عنوان نمود که آمار آن قابل توجه بوده و هزینه سنگینی به دانشگاه تحمیل می کرد، لذا در سامانه جدید، امکان سوء استفاده به حداقل رسیده و یارانه ی تغذیه به طور عادلانه به دانشجویان می رسد.

لازم به ذکر است، این سامانه از ابتدای اردیبهشت به نحو آزمایشی در سالن غذاخوری زیتون راه اندازی شد و بعد از تست موفق، در سالن برکت و سایر سالن های غذاخوری پرجمعیت نصب گردید.

photo11496857485

photo11496857431


کلمات کلیدی: #راه اندازی #سامانه #تشخیص چهره #سالن های غذاخوری #دانشگاه صنعتی شاهرود #...3
12345