اخبار و رویدادها: رشد چشمگیر دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه‌بندی تایمز دانشگاه های جوان در سال 2024

رشد چشمگیر دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه‌بندی تایمز دانشگاه های جوان در سال 2024
پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳- ۱۳:۲۶:۴۲

رشد چشمگیر دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه‌بندی تایمز دانشگاه های جوان در سال 2024

پایگاه رتبه‌بندی تایمز، رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان دنیا را در سال 2024 منتشر کرد و این دانشگاه با رشد چشمگیر و کسب رتبه 250-201 به عنوان دانشگاه نخست در سطح استان سمنان جای گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود و به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، پایگاه رتبه‌بندی تایمز، رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان دنیا را در سال 2024 منتشر کرد و این دانشگاه با رشدی چشمگیر و کسب رتبه 250-201 به عنوان دانشگاه نخست در سطح استان سمنان جای گرفت.

رتبه ­بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس شاخص های عملکردی در قالب 5 معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین المللی جهت انجام مقایسه های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.

دکتر سید احمد فاضل‌زاده رئیس مؤسسه ISC گفت: این سیزدهمین فهرست دانشگاه‌های برتر جوان است که در دنیا از سال ۲۰۱۲ تاکنون به صورت سالانه توسط پایگاه رتبه‌بندی تایمز انجام شده است که شامل 673  دانشگاه از سراسر دنیا می باشد که قدمتی کمتر از ۵۰ سال دارند.

رتبه دانشگاه ‌های حاضر در رتبه‌بندی تایمز دانشگاه های جوان در سال 2024

photo_2024-05-16_13-23-30

شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز

رئیس موسسه ISC گفت: معیارهای رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز، بر اساس همان شاخص‌های عملکردی رتبه‌بندی دانشگاه جهانی است، اما وزن‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که وزن کمتری به شهرت داده شود.

وی ادامه داد: رتبه‌ بندی تایمز دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس شاخص های عملکردی در قالب 5 معیار کلی آموزش (محیط یادگیری)، محیط پژوهشی، کیفیت پژوهش چشم‌انداز بین‌المللی و صنعت جهت انجام مقایسه جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می دهد.

photo_2024-05-16_13-22-54

 


کلمات کلیدی: #رشد چشمگیر #دانشگاه صنعتی شاهرود #رتبه‌بندی #تایمز #دانشگاه های جوان #سال 2024 #...3
12345