اخبار و رویدادها: بسیج دانشجویی مراسم یادواره شهدای گمنام دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار نمود.

بسیج دانشجویی مراسم یادواره شهدای گمنام دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار نمود.
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳- ۱۵:۰۹:۲۳

بسیج دانشجویی مراسم یادواره شهدای گمنام دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار نمود.

به همت بسیج دانشجویی مراسم یادواره شهدای گمنام این دانشگاه به پاس قدردانی و گرامی داشت هشت سال مجاهدت فی سبیل الله با سخنرانی سرتیپ دوم پاسدار عباس مطهری مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان، روایت گری آقای حسین پور و مداحی کربلایی امیررضا جواهری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، به همت بسیج دانشجویی مراسم یادواره شهدای گمنام این دانشگاه به پاس قدردانی و گرامی داشت هشت سال مجاهدت فی سبیل الله روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه جاری با سخنرانی سرتیپ دوم پاسدار عباس مطهری مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان، روایت گری آقای حسین پور و مداحی کربلایی امیررضا جواهری در محل گلزار شهدا پردیس فنی و مهندسی دانشگاه برگزار شد.

این یادواره در راستای جایگاه شهیدانی برگزار شد که همواره زنده اند و حیات و ممات آنها همواره صفتی است برای حیات طیبه و به مصداق آیه شریفه قرآن که می فرماید: و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون(۱۶۹ آ ل عمران)و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند. قرآن کریم دربارة شهید و شهیدان می فرماید: وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ(۲) هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده اند، مرده مپندار، بلکه زنده اند که نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.

با توجه به اینکه نیاز امروز جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان آشنایی کامل با اهداف و آرمان های شهدا است، انتقال پیام و آرمان های شهدا به نسل امروزی و جوانان از جمله اهداف برگزاری یادواره های شهدا می باشد.

در ادامه در این یادواره با حضور مسئولین دانشگاه و حاضرین از مادر شهید نصرتی تجلیل به عمل آمد.

photo11217621382


کلمات کلیدی: #بسیج دانشجویی #مراسم #یادواره #شهدای گمنام #دانشگاه صنعتی شاهرود #...3
12345