اخبار و رویدادها: تاکید رئیس دانشگاه بر بهره مندی بیشتر از امکانات آزمایشگاهی و سرمایه های عظیم دانشگاه

تاکید رئیس دانشگاه بر بهره مندی بیشتر از امکانات آزمایشگاهی و سرمایه های عظیم دانشگاه
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳- ۱۴:۲۲:۳۰

تاکید رئیس دانشگاه بر بهره مندی بیشتر از امکانات آزمایشگاهی و سرمایه های عظیم دانشگاه

مراسمی به مناسبت روز ملی آزمایشگاه ها با حضور کلیه کارشناسان آزمایشگاه (آموزشی و پژوهشی) و همچنین اعضا هیات علمی مشغول در آزمایشگاه ها دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مراسمی به مناسبت روز ملی آزمایشگاه ها با حضور دکتر مرتضی ایزدی فرد رئیس دانشگاه، دکتر حمید حسن پور معاون پژوهش و فناوری، دکتر حسامی مشاور و رئیس دفتر ریاست، روابط عمومی و امور حقوقی، دکتر رحمانی رئیس آزمایشگاه مرکزی، کلیه کارشناسان آزمایشگاه (آموزشی و پژوهشی) و همچنین اعضا هیات علمی مشغول در آزمایشگاه ها ظهر روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه جاری در محل تالار اجتماعات کوثر این دانشگاه برگزار شد.

دکتر مرتضی ایزدی فرد رئیس دانشگاه در این نشست، ضمن تبریک این روز به دو رکن اساسی در تحقیقات اشاره نمود و گفت: جدای از بحث نظری توجه به بخش علمی نیز بسیار حائز اهمیت است. ایشان امروزه علوم آزمایشاهی را موجب توسعه موثر همه حوزه های علم برشمرد، چراکه با چشم الکترونیک می توان به اطلاعات دقیق تری رسید.

دکتر ایزدی فرد به سابقه 50 سال فعالیت آزمایشگاهی مجهز در دانشگاه، وجود بیش از 100 دستگاه توانمند، عضویت در شبکه آزمایشگاهی شاعا و خدمت رسانی به سراسر کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه با توجه به جایگاه ششم در بین دانشگاه های صنعتی سراسر کشور هم اکنون وضعیت خوب و در عین حال قابل توسعه و ارتقایی را داراست.

رئیس دانشگاه بر بهره مندی بیشتر از امکانات آزمایشگاهی دانشگاه و این سرمایه عظیم تاکید نمود و بر بازنگری برخی مسیرها تاکید ورزید.

دکتر حسن پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در این جلسه به بیان اهداف و عملکرد آزمایشگاه مرکزی، HSE ، وضعیت کنونی و برنامه های آینده پرداخت و گفت: بهبود استفاده از امکانات و تجهیزات پژوهشی، ایجاد بستر لازم جهت انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی، ارتقای توان پژوهشی اعضای هیات علمی، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و کلیه پژوهشگران و محققین سایر دانشگاه ها و مراکز، ارتباط با سایر آزمایشگاه های داخل و خارج، نهادها و شرکت های علمی، تحقیقاتی و صنعتی، خرید و تجهیز دستگاه های جدید متناسب با درخواست رشته های گوناگون دانشگاهی و تحقیقاتی و ارایه نتایج آزمایشات در کمترین بازه زمانی از جمله اهداف آزمایشگاه مرکزی است.

در این جلسه تصویب راه اندازی دبیرخانه HSE، تصویب تجمیع برخی از دستگاه های مهم به آزمایشگاه مرکزی، تصویب راه اندازی پذیرش مرکزی، افزودن آزمایشگاه مرکزی به سامانه IRMS جهت انجام امور کسر از گرنت، اجرای پیوست فنی / آزمایشگاهی طرح ها و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، خرید FTIR و پهپاد نقشه برداری، افتتاح آزمایشگاه ICP، انعقاد تفاهم نامه با شرکت های خدمات دهنده و برگزاری 4 جلسه شورای آزمایشگاه مرکزی و دو جلسه کارگروه فنی در 4ماه اخیر،  اصلاح حق الزحمه کارشناسان آزمایشگاه و ابهام زدایی از مصوبات قبلی، مشوق ها و کسر از گرنت دستگاه های پرکاربرد برای مسئولین آزمایشگاهها، کسب مجوز آزمایشگاه معتمد محیط زیست و برگزاری یک جلسه درخصوص تعمیم مجوز به "آزمایشگاه معتمد محیط زیست، آب و خاک" را از جمله مصوبات و اقدامات اخیر آزمایشگاه مرکزی بود که معاون پژوهشی به آن اشاره داشت.

ایشان همچنین در خصوص شیوه نامه اجرایی آزمایشگاه مرکزی، بهداشت – ایمنی – محیط زیست، وضعیت کنونی آزمایشگاه مرکزی، خدمات دهی و درآمد زایی 1402 توضیحاتی را بیان نمود و بر لزوم همکاری واحدهای مختلف با آزمایشگاه مرکزی تاکید ورزید.

در پایان اعضا هیات علمی مشغول در آزمایشگاه ها و کارشناسان آزمایشگاه (آموزشی و پژوهشی) به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

3  


کلمات کلیدی: #مناسبت روز ملی آزمایشگاه ها #کارشناسان آزمایشگاه #آموزشی و پژوهشی #اعضا هیات علمی #...3
12345