اخبار و رویدادها: تجدید میثاق و ادای احترام دانشگاهیان به مقام شامخ شهدا به مناسبت دهه فجر

تجدید میثاق و ادای احترام دانشگاهیان به مقام شامخ شهدا به مناسبت دهه فجر
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲- ۱۲:۱۸:۱۰

تجدید میثاق و ادای احترام دانشگاهیان به مقام شامخ شهدا به مناسبت دهه فجر

به مناسبت گراميداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایام ا... دهه مبارک فجر و نيز ياد و خاطره شهدای انقلاب اسلامي، مزار شهید گمنام دانشگاه صنعتی شاهرود گلباران شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه صبح روز دوشنبه 16 بهمن ماه جاری با عنايت به فرارسيدن ايام مبارك دهه فجر و چهل و پنجمین بهار پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، مراسم گلباران و اداي احترام به مقام شامخ شهداي هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحميلي برگزار شد و هئیت رئیسه دانشگاه ، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی شاهرود، با حضور در یادمان شهدای گمنام با آرمان‌های شهدای انقلاب تجدید میثاق نمودند.

حجت الاسلام حمید حسینی وردنجانی معاون دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود در این مراسم ضمن تبریک این ایام مبارک و تاکید بر ناگهانی نبودن انقلاب ایران، اعتراض مردم ایران به رژیم ستم شاهی را اعتراضی به انهدام هویت ایران دانست و گفت: سرزمین، نژاد، قومیت، دین و مذهب ارکان هویتی جامعه محسوب می شوند که در دوران رژیم پهلوی این ارکان از بین رفته بود. وی ضمن اشاره به تاریخ ایران به تحلیل شرایط منطقه و مشکلات کشورهای همسایه از جمله عدم امنیت پرداخت و بر آشنایی با جغرافیای سیاسی منطقه تاکید ورزید.

حجت الاسلام حمید حسینی وردنجانی در این آئین به بیان جایگاه زن در قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که بخش مهم این پیروزی مدیون حضور آگاهانه و شجاعانه زنان در عرصه ی مبارزات بود زنان هویتی دیگر پیدا کردند و در فضای پاک جامعه اسلامی به موقعیت هایی رسیدند که در طول تاریخ چنین موقعیتی برای آنان فراهم نشده بود.

معاون دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه، سپاه پاسداران را نوک پیکان دفاع از انقلاب اسلامی برشمرد و سیاست را به عنوان یک دانش در دنیای امروز قلمداد کرد که آموختن آن بر هر فردی واجب می باشد. ایشان در پایان انقلاب اسلامی را یک واکنش طبیعی به رفتارهای ظالمانه رژیم پهلوی و سیاست های ارباب رعیتی غرب دانست و ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، بر اهمیت و ارزش ایثارگری برای رسیدن به اهداف تاکید کرد.

1104

1315

 


کلمات کلیدی: #تجدید میثاق #ادای احترام #دانشگاهیان #مقام شامخ شهدا #مناسبت دهه فجر #...3
12345