اخبار و رویدادها: نشست دانشگاه صنعتی شاهرود با مدیران ارشد مرتبط با حوزه صنایع دریایی وزارت دفاع

نشست دانشگاه صنعتی شاهرود با مدیران ارشد مرتبط با حوزه صنایع دریایی وزارت دفاع
یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲- ۱۲:۴۰:۵۴

نشست دانشگاه صنعتی شاهرود با مدیران ارشد مرتبط با حوزه صنایع دریایی وزارت دفاع

طی نشستی جمعی از مدیران ارشد مرتبط با حوزه صنایع دریایی وزارت دفاع در راستای ارتباط بیشتر و همچنین ارائه نیازمندی‌های آن سازمان در قالب طرح های صنعتی و پایان نامه های دانشجویی، پس از بازدید از مرکز آپا و آزمایشگاه های دانشگاه صنعتی شاهرود با هیات رئیسه و جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، طی نشستی جمعی از مدیران ارشد مرتبط با حوزه صنایع دریایی وزارت دفاع در راستای ارتباط بیشتر و همچنین ارائه نیازمندی‌های آن سازمان در قالب طرح های صنعتی و پایان نامه های دانشجویی، پس از بازدید از مرکز آپا و آزمایشگاه های دانشکده های مهندسی عمران، شیمی و مواد، مکانیک، برق، کامپیوتر و ... با هیات رئیسه و جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه، عصر روز شنبه 14 بهمن جاری در محل سالن اجتماعات کوثر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

01 (5)01 (9)

دکتر حمید حسن پور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود، در ابتدا این نشست ضمن عرض خیرمقدم، وجود دریا برای کشور را از منظر اقتصادی و نظامی به عنوان ارزش افزوده تلقی نمود و گفت: منابع آبی موجود در شمال و جنوب کشور از جمله نعمات ارزنده ای است که برای بهره مندی بهتر آن باید از کلیه توان استفاده کرد. وی به ارائه شرکت های منتخب در بازدید قبل از این نشست اشاره نمود و بیان کرد: آزمایشگاه ها زمینه مناسبی برای همگرایی در رشته های میان رشته ای محسوب می شود و این دانشگاه با بیش از 8 هزار دانشجو که 40 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند و همچنین جایگاه ششم در بین دانشگاه های صنعتی کشور، می تواند با برنامه ریزی در خصوص اهداف میان مدت و بلند مدت به سوی اهداف کلان تر گام بردارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن تاکید بر ارتباط و تعامل دانشگاه با پارک علم و فناوری استان سمنان و بهره وری پتانسیل های موجود و مجموعه، بر ارتباط با صنایع دریایی تاکید نمود.

دکتر مرتضی ایزدی فرد رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، در این نشست، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب را گرامی داشت و ایام مبعث را تبریک گفت و افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود در مساحتی حدود 180 هکتار در 4 پردیس و 179 رشته گرایش در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و داشتن ظرفیت قابل توجه نیروی جوان و با انگیزه نعمت بزرگی برای توسعه کشور محسوب می شود. وی ضمن تاکید بر تعامل دانشگاه با پارک علم و فناوری همگرایی به جهت رشد و ارتقا صنعت کشور را توفیقی برای دانشگاه صنعتی شاهرود عنوان نمود.

دکتر ایزدی فرد به فعالیت 350 عضو هیات علمی در 14 دانشکده و 7 پژوهشکده مشغول خدمت در دانشگاهی با قدمت 50 سال اشاره نمود و خاطر نشان کرد: ظرفیت خوب آزمایشگاه ها و 120 دستگاه آزمایشگاهی که در شبکه شاعا خدمت رسانی می کنند، وجود مرکز آپا با کسب رتبه اول در سال جاری و همچنین دارا بودن قطب علمی  معدن، جذب بیش از 300 دانشجو بورسیه در صنعت، 8 نشریه معتبر علمی، کسب عنوان دانشمند 1 درصد و دو درصد جهانی توسط 16 نفر از همکاران عضو هیات علمی و انتخاب دو استاد به عنوان پژوهشگر نمونه، جذب دانشجو بین الملل و کسب جایگاه ششم در بین دانشگاه های صنعتی کشور از جمله توانمندی های موجود در این دانشگاه می باشد تا با انجام فعالیت به صورت تقاضامحور و طبق سیاست های کشور در جهت حل مسائل کشور گام بردارد.

رئیس دانشگاه همکاری با مجموعه صنایع دریایی و بهره مندی از ظرفیت دانشگاه را افتخاری بزرگ برای مردم ایران و دانشگاهیان دانست و گفت: امید داریم که روز به روز شاهد رسیدن به قله های افتخار در کشور و جهان باشیم و دانشگاه برای رسیدن به این افتخارات تمام ظرفیت خود را در اختیار خواهد گذاشت.

01 (29)01 (25)

دکتر علي جبار رشيدي معاون علوم، تحقيقات، فناوري و نوآوري سازمان صنايع دريايي کشور، تشکیل این جلسه را جهاد علمی برشمرد و ضمن تشکر در خصوص برگزاری نشست، دانشگاه صنعتی شاهرود را دانشگاهی پرافتخار عنوان نمود و با بیان توضیحاتی در خصوص ماهیت سازمان صنایع دریایی، ایستادگی در مقابل بیگانگان و دفاع را مهم دانست و افزود: باید تراز این صنعت جهانی شود و با شناسایی تمام آبراه ها، به کمک مجموعه های دانشگاهی از لحاظ صنعتی و علمی قدرت مند تر عمل کرد.

وی ضمن اشاره به پهنه ماموریت سازمان صنایع دریایی به سیاست های دریامحور مقام معظم رهبری نیز اشاره نمود و تاکید کرد : دریا به عنوان یک امکان در کشور ماست و باید همه همکاری لازم را داشته باشند. ایشان شهرستان شاهرود را صنعتی ترین شهر به سمت شرق کشور دانست و ضمن بیان توانمندی های دانشگاه صنعتی و پارک علم و فناوری در این شهرستان درهم تنیدگی پارک و دانشگاه را نقطه قوت برشمرد.

دکتر رشيدي، سازمان صنایع دفاعی را سازمانی دانش بنیان و کالای اصلی آن را دانش و شخص اولش را دانشمند دانست و بر همکاری قابلیت محور با دانشگاه به عنوان یک مزیت رقابتی تاکید کرد.

دکتر محسن نظری رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شاهرود، هدف این نشست را شناسایی ظرفیت ها و اتصال آن به نیازها مطرح کرد و ضمن اشاره به توانمندی پارک و دانشگاه و موقعیت ممتاز هر دو، داشتن گروه های مختلف آموزشی توانمند، داشتن شرکت های موفق به نسبت جمعیت و... را دلیلی برای پیشران بود در بسیاری از حوزه ها برشمرد.

در ادامه حاضرین در راستای اهداف جلسه به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

 

01 (26)01 (38)

photo9544717295

 


کلمات کلیدی: #نشست #دانشگاه صنعتی شاهرود #مدیران ارشد #حوزه صنایع دریایی #وزارت دفاع #...3
12345