اخبار و رویدادها: برگزاری جلسه افتتاحیه دوره یکساله آموزشی مدیریت کسب و کار اجرایی دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری جلسه افتتاحیه دوره یکساله آموزشی مدیریت کسب و کار اجرایی دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲- ۰۹:۲۲:۲۲

برگزاری جلسه افتتاحیه  دوره یکساله آموزشی مدیریت کسب و کار اجرایی دانشگاه صنعتی شاهرود

جلسه افتتاحیه دوره یکساله آموزشی مدیریت کسب و کار اجرایی MBA دانشگاه صنعتی شاهرود در محل سالن جلسات معاونت آموزشی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، جلسه افتتاحیه دوره یکساله آموزشی مدیریت کسب و کار اجرایی MBA دانشگاه با حضور دکتر محمد عطایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر عباس نژاد هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک و رئیس مرکز آموزش های آزاد دانشگاه، دکتر مجتبی غیاثی رئیس، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت دانشگاه و همچنین شرکت کنندگان، جهت هماهنگی های لازم برای شروع دوره، 27 دی ماه جاری در محل سالن جلسات معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدا این جلسه دکتر عباس نژاد هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک و رئیس مرکز آموزش های آزاد دانشگاه به بیان توضیحاتی در خصوص این مرکز پرداخت و گفت: مرکز آموزش های آزاد دانشگاه صنعتی شاهرود، بر اساس آیین نامه دوره های آموزش عالی آزاد مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به منظور ارتقای دانش، فناوری و کارآفرینی و ایجاد بستر مناسب برای آموزش های تخصصی و مهارتی با هدف تربیت نیروهای کارآمد و افزایش مهارت های شغلی با در نظر گرفتن اهدافی متعدد تاسیس شده است.

رئیس مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تکمیل نمودن تحصیلات کلاسیک دانش آموختگان دانشگاهی جهت ورود به صنعت و جامعه، آموزش مهارت و تخصص های حرفه ای مورد نیاز بازار کار، آموزش های حرفه ای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با هدف ارتقای مهارت های فنی، حرفه ای و هنری، ارتقای دانش و مهارت کارکنان ادارات و موسسات جهت ایجاد تحول، پویایی و کارآمدی و كمك‌ به‌ ارتقاي‌ سطح‌ دانش‌ و مهارت‌ در جامعه‌ را از جمله اهداف این مرکز برشمرد.

دکتر عباس نژاد با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی این مرکز به بیان دوره های برگزار شده برای صنعت و جامعه پرداخت و افزود: برگزاري دوره هاي آموزشي، كارگاه هاي تخصصي و سمينارهاي آموزشي، ارائه آموزشهای تخصصی متناسب با نیاز جامعه و بازار کار، طراحي، برنامه ريزي و برگزاری دوره هاي مورد نياز بخشهاي دولتي و غير دولتي، ارائه‌ آموزش‌هاي‌ مداوم و کاربردی‌ براي دانشجویان و‌ دانش‌ آموختگان‌ دانشگاه‌ها و همچنین افراد جوياي كار براي افزایش مهارت و آمادگي ورود به بازار كار و سرمايه خدماتی است که این مرکز بر عهده دارد.

دکتر محمد عطایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این جلسه به بیان چند رخداد اخیر در دانشگاه پرداخت و گفت: به منظور ارتباط بخشی بهتر آموزش عالی و حوزه صنعت و همچنین تأمین و تربیت بخشی از نیروی مورد نیاز صنعت، از میان داوطلبان واجد شرایط آزمون سراسری سال1402 با شرایط اختصاص، گروه خودروسازی سایپا زیرگروه فنی و مهندسی، دانشجوی بورسیه تحصیلی و شغلی پذیرفته است. همچنین بورسیه دانشگاه فرهنگیان و شرکت هایی نظیر طب پلاستیک از جمله همکاری های دیگر دانشگاه به جهت تربیت مهات محور دانشجویان بوده است.

دکتر مجتبی غیاثی رئیس و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در ادامه ضمن خوش آمدگویی به بیان توضیحاتی در خصو دوره آزاد مدیریت کسب و کار این دانشگاه پرداخت و گفت: نیاز به نیروهای متخصص، مدیران و رهبران چند وجهی آگاه به مسائل جامع کشور و لزوم پویایی بدنه کارشناسی به عنوان هسته اجرایی و مشورتی، بیان کننده ضرورت و اهمیت دوره مدیریت کسب و کار می باشد.

دکتر غیاثی همچنین به بیان تاریخچه این علم در دنیا پرداخت و اشاره داشت: مدرسه کسب و کار هاروارد اواخر قرن بیستم فعالیت خود را آغاز نمود و در ایران نیز شروع رسمی ورود این رشته بعد از انقلاب، در سال 1378 با تاسیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف بوده است.

وی در ادامه تاکید نمود که یکی از افتخارات دانشگاه صنعتی شاهرود این است که بعد از دانشگاه شریف دومین دانشگاه تاسیس کننده و پذیرنده رشته MBA در ایران می باشد.

در ادامه ضمن معرفی شرکت کنندگان بحث و تبادل نظری جهت پیشبرد اهداف دوره صورت گرفت.

لازم به ذکر است، دوره آموزشی MBA از بهمن ماه سال جاری در دانشگاه آغاز خواهد شد.

photo9219766550


کلمات کلیدی: #جلسه افتتاحیه دوره  آموزشی دوره یکساله مدیریت کسب و کار اجرایی دانشگاه صنعتی شاهرود
12345