اخبار و رویدادها: برگزاری نشست خبری هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با اصحاب رسانه

برگزاری نشست خبری هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با اصحاب رسانه
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲- ۱۲:۴۰:۳۸

برگزاری نشست خبری هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با اصحاب رسانه

طی نشست خبری با اصحاب رسانه هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود به ارائه گزارش پیشرفت های این دانشگاه پرداختند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، طی نشست خبری با اصحاب رسانه در شامگاه یکشنبه 10 دی ماه جاری هیات رئیسه این دانشگاه به ارائه گزارش پیشرفت ها و اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه پرداختند.

5D-(102)

در ابتدا دکتر ایزدی فرد رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن عرض خیرمقدم و اشاره به مناسبت های پیش رو، ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر را تبریک گفت و با اشاره به سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یادو خاطره  ایشان را گرامی داشت.

5D-(2)

رئیس دانشگاه در این نشست به چگونگی جذب دانشجویان بورسیه صنعتی و فرهنگیان از طریق آزمون سراسری برای تحصیل در سال گذشته در این دانشگاه اشاره نمود و بیان کردند: دانشجویان بورسیه صنعتی برای کار پس از دانش آموختگی در شرکت‌های خودرویی سایپا و زامیاد و همچنین صنایع فعال در این شهرستان از جمله شرکت طب پلاستیک، ریخته گری دقیق پارس،سیم و کابل مغان در سال تحصیلی جدید جذب شدند و بورسیه دانشجویان در راستای متناسب‌سازی نیاز صنعتگران کشور به نیروی آماده به کار و همچنین امیدآفرینی در دانشجویان بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به ارتقاء شش پله ای رتبه دانشگاه دربین دانشگاه های صنعتی کشور بر اساس رتبه بندی در بین  دانشگاه های صنعتی کشور و کسب رتبه ششم پس از دانشگاه های صنعتی امیر کبیر، صنعتی شریف، علم وصنعت ایران، صنعتی اصفهان، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اشاره نمودند وکسب این افتخار که نشان از شایستگی و توانمندی دانشگاه صنعتی به همت و تلاش اساتید، دانشجویان و یاوران علمی می باشد را به جامعه دانشگاهی دانشگاه تبریک گفتند.

وی به غیربومی بودن تعداد قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود اشاره کرد و بیان داشت: در سال تحصیلی گذشته با عنایت به حضوری شدن همه ی فعالیت های دانشگاه بیش از چهار هزار دانشجوی این دانشگاه در سراهای دانشجویی  اسکان داده شدند.

دکتر ایزدی فرد از راه‌اندازی ۶ واحد سرای دانشجویی متاهلی برای اولین بار در دانشگاه طی سال گذشته خبر داد  و به تلاش مضاعف دانشگاه برای جذب اعتبارات لازم برای ساخت و توسعه سراهای متاهلی اشاره نمودند.

ایشان با اشاره به خریداری یک سرای دانشجویی استیجاری به نام خوابگاه افتخاری جهت اسکان دانشجویان دختر به ارزش 55 میلیارد ریال، اظهار داشتند: نیمی از این مبلغ جهت خرید و تجهیز خوابگاه توسط نیک اندیشان خیر شهر آقای رضا افتخاری و حاج آقای اجدادی، شرکت طب پلاستیک، سیم و کابل مغان، حاج آقای صادقی، آقای دکتر موسی زاده، آقای مهندس مددی و حاج آقای عجمی با همت بنیاد خیرین دانشگاه تامین شده است که جای تقدیر و تشکر بسیار دارد.

در ادامه این نشست  دکتر ایزدی فرد ضمن معرفی ظرفیت های دانشگاه به سایر افتخارات کسب شده توسط دانشگاه از جمله رتبه اول دانشگاه های استان سمنان درآخرین رتبه بندی موسسه تایمز، QS آسیایی، دانشگاه های گروه D8، همچنین درخشش دانشگاه در رتبه بندی شانگهای 2023، حضور 16 عضو هیأت علمی دانشگاه در بین دانشمندان برتر یک و دو درصد دنیا، حضور دو نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه در بین پژوهشگران برتر کشوری در سال جاری، پیوستن 100 آزمایشگاه دانشگاه به شبکه شاعا (شبکه آزمایشگاه های تحقیقاتی کشور) اشاره و بر جایگاه مناسب ملی و بین المللی دانشگاه صنعتی شاهرود تاکید نمود.

ایشان ضمن اشاره به تعامل دانشگاه با صنایع و با بیان اینکه در ستاد پژوهش استان سمنان، نیازهای استان مطرح و دانشگاه صنعتی شاهرود آمادگی و ظرفیت های خود را برای حل مسائل مطروحه اعلام نموده است، تاکید کردند که این دانشگاه با اکثر صنایع بزرگ منطقه تفاهم نامه داشته و تعاملات خوبی را نیز برقرار کرده است و برخی تفاهم نامه ها نیز امسال تمدید شده تا همکاری دانشگاه و صنعت ادامه دار باشد.

 دکتر ایزدی فرد با بیان اینکه مجوز های پذیرش جذب دانشجوی بین الملل اخذ و درسال جاری جذب دانشجوی بین الملل صورت پذیرفته است ابراز امیدواری کردند که ان شاءالله با فعال شدن پروازهای هفتگی فرودگاه شاهرود در جذب دانشجوی بین الملل توفیقات بیشتری داشته باشیم .

در ادامه هیات رئیسه دانشگاه نیز در این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در معاونت های خود پرداختند.

دکتر حسن پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود، در جمع اصحاب رسانه ضمن اشاره به زیرساخت هاو ابزارهای محاسباتی متمایز دانشگاه صنعتی شاهرود به بیش از یکصد آزمایشگاه پژوهشی در اختیار این دانشگاه اشاره نمود و داشتن امکانات و پتانسیل های مختلف دانشگاه را بستری جهت تولید علم و ارتباط بیشتر با صنعت برشمرد.

photo_2023-12-31_19-08-20

حجت الاسلام و المسلمین دکتر فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی در نشست هیات رئیسه دانشگاه با اصحاب رسانه به ارائه گزارش در خصوص شیوه تدوین و اجرای فعالیت های دفتر نهاد نمایندگی به معرفی برخی  برنامه های انجام شده در دانشگاه از سوی این نهاد پرداخت.

photo_2023-12-31_19-24-37

دکتر عطایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز به ۷ اتفاق مبارک طی دو سال اخیر اشاره نمود و گفت: دانشگاه در حال حاضر به ثباتی در جذب دانشجو رسیده است. وی از کسب مجوز جذب دانشجوی بین‌المللی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه خبر داد و گفت: افزایش جذب دانشجوی خارجی در دستور کار است.

5D-(42)

دکتر خسروی معاون دانشجویی دانشگاه در نشست با اصحاب رسانه به ارائه گزارش این معاونت و اقدامات عمرانی صورت گرفته در مجتمع های خوابگاهی پرداخت و افتخارات متعدد کسب شده توسط دانشجویان را برشمرد.

photo_2023-12-31_19-33-03

دکتر قربانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دراین نشست، ضمن معرفی ۱۶ کانون فرهنگی دانشجویی و ۲۱ انجمن علمی دانشجویی ، به بیش از 800 عنوان فعالیت  در سال ۱۴۰۲ تاکنون اشاره نمود و افزود : این اقدامات نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

5D-(57)

 دکتر مولائی معاون اداری و مالی دانشگاه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشکر از حضور حداکثری و اشاره به موضوع پشتیبانی و  مدیریت منابع انسانی در این دانشگاه پرداخت و تعامل با رسانه را امری مهم در معرفی بهتر اقدامات صورت گرفته در دانشگاه برشمرد.

5D-(60)

در پایان این نشست سوالات و دغدغه هایی از سوی اصحاب رسانه مطرح شد و بحث و تبادل نظری در راستای پاسخگویی با هیات رئیسه صورت گرفت.

 5D-(108)


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #نشست خبری #هیأت رئیسه #اصحاب رسانه #1402...2
12345