اخبار و رویدادها: حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه صنعتی شاهرود

حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲- ۱۲:۴۱:۵۹

حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه صنعتی شاهرود

نشست دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه با اعضا شورای دانشگاه صنعتی شاهرود و دیدار با فعالین فرهنگی و تشکل های دانشجویی.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه در جلسه شورای دانشگاه با حضور اعضا شورا، دبیران هم اندیشی، مدیران ستادی و یاوران علمی صبح روز چهارشنبه 6 دی ماه جاری در محل تالار کوثر حضور یافت و در این دیدار به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در ابتدا با عنایت به حضور دکتر عبدالحسین کلانتری معاون محترم فرهنگی و اجتماعی وزارت متبوع و هیات همراه در دانشگاه و تقارن آن با سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها و روز تکریم مادران و همسران شهدا، مراسم عطرافشانی و ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در مزار شهدای گمنام دانشگاه واقع در محل یادمان شهدای پردیس مهندسی و فناوری های نوین دانشگاه برگزار شد.

photo8698177766

در این جلسه دکتر مرتضی ایزدی فرد رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت رحلت حضرت ام البنین و گرمیداشت روز تکریم مادران و خواهران شهدا، شهادت شهید جبهه مقاومت سید رضی موسوی از پاسداران دلاور خطه سمنان را تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد که خون های ریخته شده نابودی رژیم صهیونیستی را موجب شود.

دکتر ایزدی فرد به تاریخچه و قدمت ۵۰ ساله دانشگاه اشاره نمود و بیان کرد: رتبه بندی و ارزیابی 115 دانشگاه دولتی و 17 دانشگاه غیردولتی کشور توسط گروه رتبه بندی ISC اعلام شد و دانشگاه صنعتی شاهرود جایگاه ششم را در بین دانشگاه های صنعتی سراسر کشور به خود اختصاص داد.

رئیس دانشگاه به وضعیت قابل قبول علمی دانشگاه در سطح ملی و بین المللی پرداخت و افزود: مجموع هشت هزار دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ۱۴ دانشکده در چهار پردیس با ۳۴۵ عضو هیات علمی تمام وقت، ۲۸۰ باور علمی و ۲۱۰ نیروی شرکتی در حال خدمت رسانی به دانشجویان این دانشگاه هستند.

دکتر ایزدی فرد وجود 100 دستگاه آزمایشگاهی و عضویت در شبکه آزمایشگاهی کشور، وجود مرکز آپا، آزمایشگاه مرکزی، قطب علمی معدن، مجلات معتبر علمی و جایگاه خوب سرانه مقالات هیات علمی دانشگاه را از جمله عواملی دانست که به صورت نسبی جایگاه مناسب را برای دانشگاه در سطح کشور نشان می دهد.

وی همچنین با بیان این موضوع که شاهرود از قدیم شهر دانشگاهی شناخته شده است، گفت: امید داریم رشد و پیشرفت بیشتری را در دانشگاه شاهد باشیم.

photo8700671634

دکتر قربانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود در جلسه شورای دانشگاه به ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های فرهنگی دانشگاه اشاره نمود و ضمن تاکید بر اینکه جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است، به درصد مشارکت بخش های مختلف دانشگاه در فعالیت های فرهنگی و فعالیت های شاخص انجمن های علمی دانشجویی اشاره نمود.

حجت الاسلام و المسلمین فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز، بر بحث آینده پژوهی در حوزه فرهنگ تاکید نمود و گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی و حضور نسل جوان در این فضاها فعالیت های فرهنگی کنونی پاسخگو نیاز موجود نیست و باید نگاه فرهنگی در دانشجو ایجاد نمود و بحث شکاف نسلی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

photo8698434698

دکتر کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در جلسه شورای دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن تسلیت سید رضی موسوی و وفات حضرت ام البنین به خانواده شهدا ادا احترام نمود و با بیان آیاتی از قرآن کریم بر زنده بودن شهدا تاکید کرد و خواستار حرکت در مسیر شهدا شد.

دکتر کلانتری شاهرود را شهری تاریخی و عالم خیز دانست و ضمن اشاره به علما و عرفای آن که خود سند هویتی برای مردم این شهرستان محسوب می شوند، تاکید کرد: در تاریخ ایران زمین معلمی شأن والایی دارد و باید جایگاه استاد که مجموعه ای از شئونات و فضائل اخلاقی همراه با دانایی است را به درستی حفظ نمود.

دکتر کلانتری تعامل دانشگاه و جامعه را مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها دانست و برگزاری رویدادهای فرهنگی که با تاریخ و هویت نسبتی را برقرار کند، رهگشا دانست و افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود با قدمت و خوش نامی قابل توجه، دانشگاهی معتبر و دارای ظرفیت های فراوان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به زیست بوم فرهنگ در دانشگاه، اساتید، یاوران علمی و دانشجویان را سه کنشگری مطرح نمود و گفت: در حال حاضر فعالیت انجمن های علمی بسیار رشد کرده و فضا به نحوی است که حضور دانشجویان را پر رنگ تر نسبت به گذشته شاهد هستیم و این امر مسئولیت اساتید و یاوران علمی را دو چندان می کند.

وی ادامه داد: مهمترین افقی که ما پیش روی خودمان در مجموعه معاونت فرهنگی قرار دادیم تقویت مسوولیت اجتماعی دانشجویان است. مسولیت اجتماعی جوهره اصلی انقلاب اسلامی بود و انقلاب براساس این مفهوم شکل گرفته است، چراکه قله‌هایی که امروز فتح شده به واسطه این مسؤولیت پذیری‌ها بوده است.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: امروز پرچم این مسؤولیت اجتماعی دست انجمن‌های علمی است و انجمن‌های علمی روند رو به رشدی دارند، انجمن‌های علمی بسیار بیشتر از گذشته مسله محور شده اند و در تلاشند تا مسائل کشور را حل کنند.

وی ادامه داد: سازو کار‌ها و تمهیداتی در دانشگاه‌ها شکل گرفته که عرصه را برای حضور دانشجویان در عرصه فناوری ایجاد کرده است و ارتباط انجمن‌های علمی با عرصه‌های فناوری بیشتر شود.

وی افزود: در حوزه وزارت علوم سیستم حمایتی منوط به ثبت فعالیت‌ها در سامانه فرنما فراهم شده است.

در پایان جلسه شورای دانشگاه با حضور معاون فرهنگی و اجتمای وزیر به مناسبت وفات ام البنین روز تکریم از مادران و همسران شهید، تقدیری از مادران و همسران شهدای منسوب به دانشگاه صنعتی شاهرود صورت گرفت.

photo8700163748

لازم به ذکر است، پس از جلسه فوق نشستی با حضور دکتر کلانتری، هیات رئیسه دانشگاه دانشگاه صنعتی شاهرود و تشکل ها و دانشجویان فعال فرهنگی این دانشگاه صورت گرفت و بحث و تبادل نظر درخصوص دغدغه های موجود مطرح شد.

photo8700673083photo8700673161

 


کلمات کلیدی: #حضور #دکتر عبدالحسین کلانتری #معاون فرهنگی و اجتماعی #وزارت علوم #تحقیقات و فناوری #جلسه شورای دانشگاه #دانشگاه صنعتی شاهرود #...3
12345