اخبار و رویدادها: گروه رتبه بندی ISC : جایگاه ششم دانشگاه صنعتی شاهرود در بین دانشگاه های صنعتی سراسر کشور

گروه رتبه بندی ISC : جایگاه ششم دانشگاه صنعتی شاهرود در بین دانشگاه های صنعتی سراسر کشور
سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲- ۱۱:۴۵:۵۸

گروه رتبه بندی ISC : جایگاه ششم دانشگاه صنعتی شاهرود در بین دانشگاه های صنعتی سراسر کشور

رتبه بندی و ارزیابی 115 دانشگاه دولتی و 17 دانشگاه غیردولتی کشور توسط گروه رتبه بندی ISC انجام گرفت و دانشگاه صنعتی شاهرود جایگاه ششم را در بین دانشگاه های صنعتی سراسر کشور به خود اختصاص داد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود و به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، رتبه بندی و ارزیابی 115 دانشگاه دولتی و 17 دانشگاه غیردولتی کشور توسط گروه رتبه بندی ISC انجام گرفت و این دانشگاه جایگاه ششم را در بین دانشگاه های صنعتی سراسر کشور به خود اختصاص داد و همچنین در رتبه بندی درهمکرد دانشگاه ها رتبه 35 را کسب نمود.

دکتر سید احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه (ISC) گفت: در این رتبه بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در 6 حوزه آموزش (با وزن 30 درصد)، پژوهش (با وزن 25 درصد)، فنآوری و نوآوری (با وزن 20 درصد)، بین المللی سازی (با وزن 10 درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن 10 درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن 5 درصد) می باشد که نسبت به سال های گذشته تغییری نداشته است.

جدول رتبه 25 دانشگاه صنعتی کشور

6588174a9212b-4

وی افزود: هر کدام از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می شوند که عملکرد دانشگاه در هر یک از آنها به صورت جداگانه ارزیابی می شود.

فاضل زاده همچنین ادامه داد: اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی از سه طریق جمع آوری شده است:

1-اطلاعات پژوهشی بر مبنای پایگاه های ملی و بین المللی که استخراج و پایش آن بر عهده مدیریت رتبه بندی و تحلیل استنادی موسسه ISC می باشد، 2- خوداظهاری دانشگاه ها که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه بندی توسط رابطین در دانشگاه ها به دست می آید، 3- و نیز برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه بندی قرار داده می شود.

وی گفت: در رتبه بندی سال 1401-1400، مجموعا تعداد 115 دانشگاه دولتی و 17 دانشگاه غیردولتی حضور دارند که اطلاعات آنها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و براساس ماهیت، هر یک طبقه بندی شده و مورد رتبه بندی قرار گرفته اند. تفاوت این طبقه بندی با رتبه بندی سال های پیش در این است که دانشگاه های وابسته به دستگاه­های اجرایی در یک دسته بندی جدا قرار گرفته اند. همچنین در رتبه بندی درهمکرد دانشگاه ها دانشگاه های جامع، صنعتی، کشاورزی، هنر و دانشگاه های اجرایی لحاظ گردیده است.

لازم به ذکر است، نتایج این ارزیابی در جلسه 970 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در روز یکشنبه به تاریخ 03/10/1402 تأیید گردید.

 جدول رتبه دانشگاه های کشور به صورت درهمکرد

658817a80e609-9

 


کلمات کلیدی: #گروه رتبه بندی ISC #جایگاه ششم #دانشگاه صنعتی شاهرود #...3
12345