اخبار و رویدادها: برگزاری نشست انرژی های تجدید پذیر در دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری نشست انرژی های تجدید پذیر در دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲- ۱۱:۴۶:۲۹

برگزاری نشست انرژی های تجدید پذیر در دانشگاه صنعتی شاهرود

با هدف ارتباط بیشتر و ارائه نیازمندی های وزارت نیرو و خدمات دانشگاه صنعتی شاهرود در قالب طرح های صنعتی و طرح ها و پایان نامه های دانشجویی، نشستی با حضور دکتر شعبانی کیا مدیر دفتر پژوهش و فناوری شرکت انرژی های تجدیدپذیر وزارت نیرو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، با هدف ارتباط بیشتر و ارائه نیازمندی های وزارت نیرو و خدمات دانشگاه صنعتی شاهرود در قالب طرح های صنعتی و طرح ها و پایان نامه های دانشجویی، جلسه تبادل نظری در روز چهارشنبه 22 آذر ماه جاری با حضور دکتر شعبانی کیا مدیر دفتر پژوهش و فناوری شرکت انرژی های تجدیدپذیر  وزارت نیرو و هیات همراه و نیز محققینی از دانشکده های برق، مکانیک، عمران، شیمی و مواد، زمین و فیزیک به دعوت مدیریت ارتباط با صنعت در سالن بایزید بسطامی این دانشگاه برگزار شد.

دکتر حسن پور معاون پژوهشی و فناوری با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های موجود در دانشگاه صنعتی شاهرود، گفت: این گونه نشست ها گام مهمی در شناخت خدمات قابل ارائه دانشگاه به صنعت خواهد بود. وی همچنین اظهار امیدواری کرد این جلسات گام مهمی در جهت ارتباط موثر و سودمند بین دانشگاه و صنعت باشد.

در ادامه این نشست دکتر باقری مدیر ارتباط با صنعت به بیان توانمندی های این دانشگاه پرداخت و ضمن معرفی آزمایشگاه ها و خدمات قابل ارائه به صنعت به بیان قراردادهای منعقد شده و درآمد دانشگاه از این راه اشاره نمود و گفت: برخی تجهیزات آزمایشگاه های دانشگاه صنعتی شاهرود در کشور بی مانند است و مراکزی از جمله مرکز هدایت شغلی، آپا، شتاب دهنده، مرکز رشد و مرکز کامپیوتر این دانشگاه با برخورداری از دانش روز به کمک محققین اقدام نموده اند.

در ادامه دکتر شعبانی کیا مدیر دفتر پژوهش و فناوری شرکت انرژی های تجدیدپذیر وزارت نیرو، هدف از برگزاری این نشست را اعلام نیازهای وزارت نیرو و شناسایی توانمند های منابع انسانی و تجهیزات دانشگاه صنعتی شاهرود عنوان کرد.

وی تغییر رویکرد از سوخت های فسیلی به انرژیهای تجدید پذیر را دستور کار این وزارت قلمداد کرد و ضمن بیان نیازهای این حوزه گام های برداشته شده را بسیار موثر دانست. دکتر شعبانی کیا، افزود: وزرات علوم دانشگاه ها و مراکز علمی که در بحث انرژی های تجدپذپر دارای تجربه و تحقیقات هستند را به وزارت نیرو معرفی می نماید و حضور مدیران وزارت نیرو در دانشگاه صنعتی شاهرود ناشی از همین معرفی است. وی همچنین افزود: وزارت نیرو از ایده ها، طرح نامه های پژوهشی که به تجاری سازی ختم می شود حمایت می کند و با افرادی که تحقیقات در حیطه انرژی های تجدید پذیر دارند تفاهم نامه امضاء خواهد کرد.

پس از این نشست حاضرین از آزمایشگاه ها و شرکت دانش نبیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه بازدید نمودند.

 photo8438163903

 


کلمات کلیدی: #نشست #انرژی تجدید پذیر #دانشگاه صنعتی شاهرود #...3
12345