اخبار و رویدادها: ارائه دو عنوان سخنرانی به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی شاهرود

ارائه دو عنوان سخنرانی به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲- ۱۲:۵۹:۰۰

ارائه دو عنوان سخنرانی به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی شاهرود

به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش دو عنوان سخنرانی با موضوعات جریان های رسانه ای و دفاع سایبری و تاثیرات فعالیت های مشترک حوزه معاونت پژوهشی و دفتر همکاری های بین المللی بر آینده دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش دو عنوان سخنرانی با موضوعات جریان های رسانه ای و دفاع سایبری توسط دکتر حمید حسن پور معاون پژوهش و فناوری و موضوع تاثیرات فعالیت های مشترک حوزه معاونت پژوهشی و دفتر همکاری های بین المللی بر آینده دانشگاه توسط دکتر محمد حسین احمدی مدیر این دفتر، در روز سه شنبه 14 آذرماه ساعت 18 الی 20 در محل سالن جلسات کوثر برگزار شد.

در این نشست دکتر حمید حسن پور به ارائه سخنرانی تحت عنوان جریان های رسانه ای و دفاع سایبری پرداخت و ضمن اشاره به اهمیت شبکه های اجتماعی، در خصوص هدایت افکار، تحلیل داده ها  و سنجش تمایلات، دیدگاه های مردم در این زمینه و پیش بینی وقایع در حوزه هوش مصنوعی و شبکه های اجتماعی مواردی را مطرح نمود و گفت قابلیت های شبکه های اجتماعی، عامل محبوبیت هوش مصنوعی در میان حکومت ها و سیاسیون می باشد.

ایشان به شبکه های اجتماعی و جریان سازی خبری اشاره نمود و در بحث جریان سازی خبری به ابزار ها و صاحبان این جریان خبری پرداخت و افزود: بات ها در شبکه های اجتماعی، با ظهور ChatGPT و پیشرفتهای این حوزه به دستاورهای بسیار بالایی رسیدند و نیازمند زیر ساخت های محاسباتی بالا هستیم. دکتر حسن پور ایجاد یک پدآفند دفاعی در مقابل حجم عظیمی از تهاجمات، تشکیل کمپین با استفاده از ربات جهت تقویت یا مقابله با جریان های خبری و آگاهی بخشی به جامعه در مورد فعالیت رباتیک را از جمله نیازمندی به مقابله با جریان سازی ها عنوان نمود.

وی در این سخنرانی به نحوه شناسایی بات توسط کاربران عادی پرداخت و ضمن اشاره به نمونه ای از حساب های کاربری بات ها، نقش توییتر در بخش اخبار را بررسی کرد و بر اساس ارائه آماری و نمودار تحلیل روند جریان، نمونه هایی از فعالیت بات ها را تفسیر نمود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در پایان شبکه های اجتماعی را به عنوان بستر جریان سازی خبری مطرح کرد و بر استفاده از جریان سازی جهت هدایت افکار عمومی و افزایش سواد رسانه ای جامعه نسبت به جریان سازی ها تاکید نمود.

در ادامه این جلسه و در سخنرانی دیگر، دکتر محمد حسین احمدی مدیر همکاری های بین المللی با موضوع تاثیرات فعالیت های مشترک حوزه معاونت پژوهشی و دفتر همکاری های بین المللی بر آینده دانشگاه به بیان توضیحاتی پرداخت و ضمن اشاره به عملکرد گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی شاهرود، در خصوص فعالیت های علمی و بین المللی مختلف صورت گرفته مواردی را عنوان داشت و گفت: عقد تفاهم نامه با دانشگاه سانسکریت هندوستان، عقد تفاهم نامه با شركت فناوري نفت و گاز روسيه( ژئو اسپكترام)، عقد تفاهم نامه با دانشگاه UNIKOM اندونزی، عقد تفاهم نامه با دانشگاه DBU هندوستان، عقد تفاهم نامه با دانشگاه بین المللی قبرس، عقد تفاهم نامه آکادمی علوم روسیه، عقد تفاهم نامه با موسسه اقتصادی اندیجان ازبکستان، عقد تفاهم نامه با دانشگاه راج شاهی بنگلادش، عقد تفاهم نامه با دانشگاه MISIS  روسیه، عقد تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی دهلی هندوستان، عقد تفاهم نامه آکادمی علوم روسیه و عقد تفاهم نامه با دانشگاه پلی تکنیک تامسک روسیه تفاهم نامه های صورت گرفته توسط این دفتر می باشد.

ایشان به شرکت دانشگاه در نمایشگاه Expo 2023 Iran –Russia بعنوان تنها دانشگاه ایرانی حاضر در نمایشگاه اشاره نمود و افزود: این نمایشگاه با هدف افزایش همکاری های تجاری و علمی بین ایران و روسیه و حضور دانشگاه در راستای اجرای تفاهم نامه با شركت فناوري نفت و گاز روسيه( ژئو اسپكترام) بود.

مدیر همکاری های بین المللی دانشگاه به جلسات و سخنرانی ها اخیر با دانشگاه های CT هند، DHA کراچی پاکستان و همکاری گسترده دانشگاه با دانشگاه های ازبکستان برای انجام پروژه های مشترک پرداخت و بیان کرد: در پی ادامه همکاری های بین المللی دانشگاه صنعتی شاهرود دو جلسه آنلاین با دو موسسه تحقیقاتی ازبکستان برای ارائه پیشنهادیه طرح های مشترک به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

دکتر احمدی چهار دانشمند یک درصد برتر جهان با استناد به پایگاه ISC))، سه نفر از اعضای هیات علمی فعلی دانشگاه و یک نفر از اعضای هیات علمی گذشته را از جمله افتخارات اخیر دانشگاه برشمرد و خاطر نشان کرد: شایان ذکر است با پیگیری و بروز رسانی آمار ها و اطلاعات مورد نیاز رتبه بندی مهم جهانی توسط دفتر بین الملل،  دانشگاه صنعتی شاهرود پیشرفت و ارتقاء چشمگیری در رتبه بندی های معتبر داشته است.

photo8229483980

 

 

 

 


کلمات کلیدی: #سخنرانی علمی #بزرگداشت هفته پژوهش #دانشگاه صنعتی شاهرود #...3
12345