اخبار و رویدادها: اولین رویداد اجرایی تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه CT هند

اولین رویداد اجرایی تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه CT هند
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲- ۰۹:۵۲:۵۳

اولین رویداد اجرایی تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه CT هند

اولین رویداد اجرایی تفاهم‌نامه مشترک بین دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه CT هند با سخنرانی دکتر اسمعیل محمودی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کشاورزی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود،  در پی اجرای تفاهم‌نامه بین این دانشگاه و دانشگاه CT هند وبیناری با موضوع Wake loss: Future of aerodynamic Optimization and Control in Farms به عنوان اولین رویداد اجرایی تفاهم‌نامه مشترک در تاریخ پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲  با سخنرانی دکتر اسمعیل محمودی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کشاورزی این دانشگاه به میزبانی دانشگاه CT هند به صورت مجازی و با مشارکت مستمعین از کشورهای هند، ایران، لهستان، ترکیه، ازبکستان و عمان برگزار شد. 

دکتر محمودی در این سخنرانی علمی، ابتدا به بررسی انواع انرژی های تجدیدپذیر پرداخت و سپس ضمن اشاره به موضوع بهینه سازی آیرودینامیکی مزارع بادی، آخرین دستاوردهای پژوهش های انجام شده را ارائه نمود.

ایشان موضوع کاهش تلفات ویک (Wake Loss) در مزارع بادی، به دلیل افزایش هزینه تولید انرژی بادی موضوع داغ پژوهش های روز محققین مربوطه برشمرد و به ارائه نتایج پروژه مشترک انجام شده در کشورهای هلند و آلمان پرداخت و پیشنهادات تحقیقاتی در همین راستا نیز ارائه نمود تا در صورت علاقمندی محققان دانشگاه CT هند منجر به انجام کارهای مشترک گردد.

در انتها، دفتر امور بین الملل دانشگاه CT هند، ضمن ابراز علاقمندی جهت برگزاری رویداد ها و نشست های تخصصی بیشتر در این زمینه، ابزار امیدواری کردند تا به زودی فعالیت های تحقیقاتی مشترک نیز بین دو دانشگاه در زمینه مربوطه آغاز شود.

لازم به ذکر است، محققان شرکت کننده در انتهای جلسه بحث و تبادل نظر فنی با دکتر محمودی داشتند و پاسخ های مربوطه را دریافت کردند.

این سخنرانی به عنوان اولین رویداد اجرایی تفاهم‌نامه مشترک بین دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه CT هند با مشارکت مستمعین از کشورهای هند، ایران، لهستان، ترکیه، ازبکستان و عمان برگزار شد.

برخی از اسلایدهای ارائه شده در این سخنرانی در تصاویر زیر قابل مشاهده می باشند. علاقمندان به این موضوع جهت ارتباط می توانند به پروفایل دکتر اسمعیل محمودی در وبسایت دانشگاه صنعتی شاهرود مراجعه نمایند.

 1_12

34

6

 

 

 

12345