اخبار و رویدادها: پژوهشگران دانشگاه صنعتی شاهرود در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا در سال 2023

پژوهشگران دانشگاه صنعتی شاهرود در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا در سال 2023
یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲- ۱۰:۲۸:۰۱

پژوهشگران دانشگاه صنعتی شاهرود در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا در سال 2023

مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، سه پژوهشگر از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شاهرود را در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا قرار داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، سه پژوهشگر از پژوهشگران این دانشگاه را در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا قرار داد.

در این فهرست، دکتر محمد حسین احمدی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک در حوزه مهندسی با 12210 استناد، دکتر ماشالله رضا کاظمی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی و مواد در حوزه چند رشته ای با 7149 استناد و دکتر اکبر ملکی از دانشکده مهندسی مکانیک در حوزه مهندسی با 4991 استناد، از دانشگاه صنعتی شاهرود در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند.

938 پژوهشگر ایرانی، در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان قرار گرفتند که بر اساس حوزه های کلان پژوهشی فروانی پژوهشگران در حوزه های پزشکی و سلامت 33 درصد، چند رشته ای 23 درصد، مهندسی 20.5 درصد، علوم پایه 12 درصد، کشاورزی و محیط زیست 10 درصد و علوم انسانی و اجتماعی 1.7 درصد است.

دکتر سید احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه (ISC) گفت: یکی از مهمترین ماموریت­های­ موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، فراهم آوردن امکان شناسایی و معرفی پژوهشگران پراستناد برتر است. زیرا پژوهشگران پراستناد برتر علمی مهمترین عامل رشد و توسعه نظام‌ های علمی هستند و تعداد موسسات و پژوهشگران پر استناد، از معیارهای مرجعیت علمی در سطح جهان است.

موسسه ISC، آخرین فهرست پژوهشگران ایرانی پر استناد یک درصد برتر جهان در 22 حوزه موضوعی علوم را بر اساس پایگاه شاخص‌­های اساسی علم (ESI) فهرست پژوهشگران پر استناد یک درصد جهان در سال 2023 را استخراج و پایش نموده است.

photo8000937196

پژوهشگران یک درصد برتر جهان چیست؟

پایگاه شاخص‌های اساسی علم پایگاه ای اس آی (ESI) یکی از محصولات موسسه کلریویت آنلیتیکس (Clarivate Analytics)  است که هر دوماه یک بار پژوهشگران و موسسات یک درصد برتر جهان، کشورها و مجلات ۵۰ درصد برتر جهان براساس شاخص استناد و در یک بازه زمانی ده ساله معرفی می ‎نماید. به منظور تعیین دانشمندان یک درصد برتر، نویسندگان ابتدا براساس مجموع استناد‌های دریافتی (در بازه زمانی ده ساله) در رشته‌‌های ۲۲ گانه علم مرتب، سپس یک درصد اول آن‌‎ها انتخاب می ‎شوند. علیرغم این که دسته ‎بندی ۲۲ گانه ارائه شده توسط ESI بسیار کلی است، اما فعالیت‌های یک پژوهشگر می‎ تواند در چند دسته‎ بندی قرار گیرد. برای قرار گرفتن در جمع پژوهشگران یک درصد برتر، آستانه استنادی تعیین شده است که هر دو ماه یک بار بروزرسانی می‌شود.

روابط عمومی دانشگاه، این موفقیت را به ایشان تبریک عرض می‏نماید و موفقیت آنان را در همه ی عرصه‏ های علمی و پژوهشی از خداوند متعال خواستار است.

 


کلمات کلیدی: #پژوهشگران #دانشگاه صنعتی شاهرود #پژوهشگران پراستناد #یک درصد برتر دنیا #سال 2023 #...3
12345