اخبار و رویدادها: دانشگاه صنعتی شاهرود تنها دانشگاه استان سمنان در رتبه‌بندی کیو اس آسیایی 2024

دانشگاه صنعتی شاهرود تنها دانشگاه استان سمنان در رتبه‌بندی کیو اس آسیایی 2024
شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲- ۱۰:۲۲:۴۹

دانشگاه صنعتی شاهرود تنها دانشگاه استان سمنان در رتبه‌بندی کیو اس آسیایی 2024

در تازه‌ترین رتبه‌بندی کیو اس آسیایی(QS)، دانشگاه صنعتی شاهرود در این لیست در بین ۳۱ دانشگاه کشور و به عنوان تنها دانشگاه استان سمنان قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود و به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، این دانشگاه در رتبه‌بندی کیو اس آسیایی(QS) 2024، در بین ۳۱ دانشگاه کشور و به عنوان تنها دانشگاه استان سمنان قرار گرفت و در آسیای جنوبی و جنوب غربی این رتبه بندی جایگاه 63 و در رتبه آسیا جایگاه 290-281 را کسب نمود.

نظام رتبه‌بندی کیواس، رتبه بندی آسیایی را از سال ۲۰۰۹ ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را هر ساله اعلام میکند.  به گفته رئیس مؤسسه ISC، از سال گذشته با تغییری که در شیوه رتبه‌بندی و اعلام نتایج صورت گرفت، نتایج این رتبه بندی بر اساس مناطق جغرافیایی آسیایی در ۴ بخش آسیای مرکزی، آسیای شرقی، آسیای جنوب شرقی و آسیای جنوبی ارائه می شود.

وضعیت دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در رتبه‌بندی کیو اس آسیایی

تعداد 31 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی آسیایی کیو اس ۲۰۲۴ حضور دارند، این در حالی است که در سال گذشته برای اولین بار دانشگاه های ایران با ۱۲ دانشگاه در این رتبه بندی حضور داشتند و دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان تنها دانشگاه استان سمنان در این رتبه بندی در آسیای جنوبی و جنوب غربی جایگاه 63 و در رتبه آسیا جایگاه 290-281 را کسب نمود.

654f4f795b241-pages-from-2024

روش‌شناسی رتبه‌بندی کیواس آسیایی 2024

روش مورد استفاده برای این رتبه بندی مشابه روشی است که برای رتبه بندی جهانی کیواس استفاده می شود، اما شاخص هایی به آن اضافه و وزن ها تعدیل شده اند. در روش شناسی رتبه بندی کیواس آسیایی در سال 2024 از 11 شاخص استفاده شده است.


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #تنها دانشگاه استان #رتبه‌بندی جهانی کیو اس(QS) 2024 #...3
12345