اخبار و رویدادها: برگزاری جلسه هم اندیشی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری جلسه هم اندیشی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲- ۱۲:۲۲:۲۰

برگزاری جلسه هم اندیشی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه صنعتی شاهرود

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و همزمان با برگزاری نشست 30 هزار نفری اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، جلسه هم اندیشی در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، به همت بسیج اساتید این دانشگاه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و همزمان با برگزاری نشست 30 هزار نفری اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، جلسه هم اندیشی با حضور حجت الاسلام و المسلمین امینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه، هیئت رئیسه دانشگاه، دکتر نیکوفرد مسئول بسیج اساتید دانشگاه، اساتید و جمعی از کارکنان دانشگاه ها و مراکز آموزشی شهرستان در روز سه شنبه 30 آبان ماه جاری در محل تالار کوثر این دانشگاه برگزار شد.

photo_2023-11-21_13-52-25

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان سرار کشور به ویژه کسانی که در جریان غزه در برابر دشمنان ایستاده اند، برای آنان آرزوی توفیق نمود و تاکید داشت که دعای همه آزادگان بدرقه راهشان خواهد بود.

ایشان ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم به تحولات این روزهای غزه و بیدار شدن وجدان تمام مردمان جهان پرداخت و بیان کرد: مقاومت مردم غزه و پایمردی ساکنان غزه اعم از کودکان، زنان و مردم سرزمين فلسطین شکست دیگری بود که بر این رژیم منحوس وارد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین امینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شاهرود در این نشست هم اندیشی ضمن تبریک هفته بسیج به ویژگی های بسیج و فرهنگ ایثار، شجاعت، استقامت و تلاش خستگی ناپذیر جامعه بسیج اشاره نمود و داشتن چنین روحیه هایی را موجب دستیابی به موفقیت های ایران پس از انقلاب دانست.

حجت الاسلام و المسلمین امینی، موضوع غزه را مساله اول جهان بشر و اسلام برشمرد و ضمن اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) به بیان توضیحاتی در خصوص روحیه یک زن مقاوم در روزهای سخت و قدرت اقتدار آن پرداخت و گفت: تلخی این روزهای غزه و کشتار بیگناهان از یک سو بسیار دردناک است و دل هر انسانی را به درد می آورد اما از سوی دیگر همچون واقعه کربلا دستاوردهای زیبایی در آینده همچون پیروزی تاریخی سیدالشهدا به همراه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شاهرود به وحدت جبهه مقاومت علیه اسرائیل تاکید نمود و افزود: همه دنیا شاهد مقاومت مردم غزه هستند، ایستادگی غیرقابل تصور مردم غزه در برابر متجاوزان یک پیام گسترده در سطح جهان را منتشر کرد تا بپرسند مقاومت ریشه در کجا دارد و وسیله‌ای برای معرفی اسلام ناب، معرفی فرهنگ مقاومت و شهادت است.

وی ادامه داد: فرهنگ مقاومت انقلاب اسلامی از لسان رهبر معظم انقلاب به جهان صادر شد تا امروز مقاومت مردم غزه یکی از ارکان مهم ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت شود.

حجت الاسلام و المسلمین امینی به اهمیت حفظ زبان فارسی و گسترش آن به عنوان زبان معیار تاکید ورزید و همت دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه را موجب تحقق این آرمان برشمرد.

این جلسه هم اندیشی به همراه بیان سخنانی در خصوص وقایع اخیر غزه و تناسب آن با هفته بسیج و در پایان قرائت بیانیه ای به مناسبت هفته بسیج، به صورت برخط نیز (ویدئوکنفرانسی) به نشست سراسری دانشگاه های کشور متصل بود.

f16d50b0-b542-4d07-b382-acb904b7b6c3


کلمات کلیدی: #جلسه هم اندیشی #گرامیداشت هفته بسی #غزه #کودک کشی #دانشگاه صنعتی شاهرود #...3
12345