اخبار و رویدادها: برگزاری جلسه معرفی دوره یکساله مدیریت کسب و کار اجرایی دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری جلسه معرفی دوره یکساله مدیریت کسب و کار اجرایی دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲- ۱۰:۰۲:۵۲

برگزاری جلسه معرفی دوره یکساله مدیریت کسب و کار اجرایی دانشگاه صنعتی شاهرود

جلسه معرفی دوره یکساله مدیریت کسب و کار اجرایی دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور جمعی از مدیران بدنه اجرایی و تولیدی شهرستان شاهرود  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، جلسه معرفی دوره یکساله مدیریت کسب و کار اجرایی با حضور دکتر محمد عطایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر سعید حسامی مشاور رئیس و مسئول دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه، دکتر عباس نژاد هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک و رئیس مرکز آموزش های آزاد دانشگاه، دکتر مجتبی غیاثی رئیس و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت دانشگاه و جمعی از مدیران بدنه اجرایی و تولیدی شهرستان شاهرود روز چهارشنبه 24 آبان ماه جاری در محل تالار کوثر برگزار شد.

دکتر سعید حسامی مشاور رئیس و مسئول دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم، گفت: دوره مدیریت کسب و کار اجرایی(EMBA) با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بهره گیری از اساتید مجرب و روسای سازمانهای موفق برای ارتقای سطح علمی و افزایش بهره وری سازمانی مدیران و کارکنان محترم منطقه در سال جاری برگزار می شود.

دکتر محمد عطای معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت تربیت نیروی انسانی توانمند، توجه به این امر را نگاهی هوشمندانه به اینده از سوی یک سازمان برشمرد و گفت: به منظور ارتباط بخشی بهتر آموزش عالی و حوزه صنعت و همچنین تأمین و تربیت بخشی از نیروی مورد نیاز صنعت، از میان داوطلبان واجد شرایط آزمون سراسری سال1402 با شرایط اختصاص، گروه خودروسازی سایپا زیرگروه فنی و مهندسی، دانشجوی بورسیه تحصیلی و شغلی پذیرفته است. همچنین بورسیه دانشگاه فرهنگیان و شرکت هایی نظیر طب پلاستیک از جمله همکاری های دیگر دانشگاه به جهت تربیت مهات محور دانشجویان بوده است.

دکتر عطایی با اشاره به دوره مدیریت کسب و کار دانشگاه صنعتی شاهرود، اشاره داشت: مدرسه کسب و کار هاروارد اواخر قرن بیستم فعالیت خود را آغاز نمود و در ایران نیز شروع رسمی ورود این رشته بعد از انقلاب، در سال 1378 با تاسیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف بوده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تاکید نمود که یکی از افتخارات دانشگاه صنعتی شاهرود این است که بعد از دانشگاه شریف دومین دانشگاه تاسیس کننده و پذیرنده رشته MBA در ایران می باشد.

photo7838576937

دکتر عباس نژاد هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک و رئیس مرکز آموزش های آزاد دانشگاه در این جلسه به بیان توضیحاتی در خصوص این مرکز پرداخت و گفت: مرکز آموزش های آزاد دانشگاه صنعتی شاهرود، بر اساس آیین نامه دوره های آموزش عالی آزاد مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به منظور ارتقای دانش، فناوری و کارآفرینی و ایجاد بستر مناسب برای آموزش های تخصصی و مهارتی با هدف تربیت نیروهای کارآمد و افزایش مهارت های شغلی تاسیس شده و اهداف متعددی را دنبال می کند.

رئیس مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تکمیل نمودن تحصیلات کلاسیک دانش آموختگان دانشگاهی جهت ورود به صنعت و جامعه، آموزش مهارت و تخصصهای حرفه ای مورد نیاز بازار کار، آموزش های حرفه ای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با هدف ارتقای مهارتهای فنی، حرفه ای و هنری ،ارتقای دانش و مهارت کارکنان ادارات و موسسات جهت ایجاد تحول، پویایی و کارآمدی و كمك‌ به‌ ارتقاي‌ سطح‌ دانش‌ و مهارت‌ در جامعه‌ را از جمله اهداف این مرکز برشمرد.

دکتر عباس نژاد با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی این مرکز به بیان دوره های برگزار شده برای صنعت و جامعه پرداخت و افزود: برگزاري دوره هاي آموزشي، كارگاه هاي تخصصي و سمينارهاي آموزشي، ارائه آموزشهای تخصصی متناسب با نیاز جامعه و بازار کار، طراحي، برنامه ريزي و برگزاری دوره هاي مورد نياز بخشهاي دولتي و غير دولتي، ارائه‌ آموزش‌هاي‌ مداوم و کاربردی‌ براي دانشجویان و‌ دانش‌ آموختگان‌ دانشگاه‌ها و همچنین افراد جوياي كار براي افزایش مهارت و آمادگي ورود به بازار كار و سرمايه خدماتی است که این مرکز بر عهده دارد.

دکتر مجتبی غیاثی رئیس و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود نیز به بیان دوره آزاد مدیریت کسب و کار این دانشگاه پرداخت و گفت: سهم بالای کسب و کارها در ساختار اقتصادی کشور، گردش مالی دستگاه های اجرایی، نیاز به نیروهای متخصص، مدیران و رهبران چند وجهی آگاه به مسائل جامع کشور، بحران ها وتلاطم های مالی اقتصادی ملی و جهانی و لزوم پویایی بدنه کارشناسی به عنوان هسته اجرایی و مشورتی، بیان کننده ضرورت و اهمیت دوره مدیریت کسب و کار می باشد.

دکتر غیاثی به چگونگی کمک MBA به ساختار یک مجموعه پرداخت و بیان نمود: مدیران رده‌های مختلف سازمان‌ها که تمایل دارند دانش خود را در زمینه مباحث جدید و کاربردی رهبری و مدیریت به روز نموده و مهارت‌های خود را افزایش دهند و افرادی که قصد دارند کارآفرینی نمایند و برای تحقق این امر نیازمند فراگیری دانش علمی و کاربردی برای شروع و اداره امور کسب و کار هستند، می توانند در این دوره جامع شرکت نمایند.

رئیس دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت در ادامه ضمن اشاره به ویژگی های این دوره به شرایط ورود به این دوره پرداخت و ابراز داشت: اداره و راهبری مؤثر و کارآمد کسب‌و‌کار خود اداره و راهبری مؤثر و کارآمد کسب‌و‌کار خود، ایجاد تحول در سازمان، طراحی، هدایت و رهبری تحول در کل سازمان پس از کسب مهارت و تجارب عملی در مدیریت، کارآفرینی با ایجاد فعالیت‌های جدید در درون سازمان و یا ایجاد سازمان‌های جدید و توسعه کسب‌ و‌ کار شخصی و سازمانی از جمله اهدافی است که پس از تکمیل دوره MBA، دانش‎پذیران توانایی دستیابی به آن ها را بدست خواهند آورد.

photo7838576849photo7838576792

photo7838576897photo7838577174


کلمات کلیدی: #جلسه #معرفی #دوره یکساله #مدیریت #کسب و کار اجرایی #دانشگاه صنعتی شاهرود #...3
12345