اخبار و رویدادها: درخشش دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه‌بندی موضوعی شانگهای 2023

درخشش دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه‌بندی موضوعی شانگهای 2023
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲- ۱۲:۱۷:۴۲

درخشش دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه‌بندی موضوعی شانگهای 2023

نتایج رتبه‌بندی سال 2023 دانشگاه‌های جهان در نظام رتبه‌بندی موضوعی شانگهای منتشر شد که بر اساس آن دانشگاه صنعتی شاهرود در حوزه‌ی مهندسی مکانیک با کسب جایگاه 300-201 خوش درخشید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۳ میلادی برای هفتمین سال متوالی، رتبه‌بندی جهانی موضوعات دانشگاهی (GRAS) را منتشر کرده است و این دانشگاه با کسب رتبه 300-201 در حوزه‌ی مهندسی مکانیک در جمع 42 دانشگاه ایرانی در این رتبه بندی قرار گرفت.

دکتر سید احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، گفت: رتبه بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ منتشر می شود. این رتبه بندی برای اولین بار در سال ۲۰۰۳، در سطح بین‌المللی منتشر شد و از آن سال به بعد به‌طور سالانه به روز می‌شود.

این رتبه بندی در سال ۲۰۲۳ در ۵۵ رشته در قالب ۵ حوزه کلی شامل: مهندسی، علوم طبیعی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی صورت گرفته است و از جمهوری اسلامی ایران ۴۲ دانشگاه در این رتبه‌بندی حضور دارند.

شانگهای در سال ۲۰۲۳ از ۵ شاخص به شرح جدول زیر جهت ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا بهره گرفته است. وزن هر کدام از این شاخص‌ها متناسب با هر رشته تغییر می‌کند.

14020806000115_Test_NewPhotoFree

دانشگاه‌هایی می‌توانند در این حوزه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرند که از حداقل تعداد تولیدات علمی در بازه زمانی ۲۰۲۱-۲۰۱۷ در پایگاه وب آو ساینس برخوردار بوده‌اند. این حد آستانه در رشته‌های مختلف متفاوت است.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن تبریک، امید دارد تا به همت جامعه دانشگاهی شاهد درخشش در عرصه های ملی و بین المللی این دانشگاه باشیم.

 photo7567020426


کلمات کلیدی: #درخشش #دانشگاه صنعتی شاهرود #رتبه‌بندی موضوعی شانگهای 2023 #...3
12345