اخبار و رویدادها: بازدید و ارزیابی شرکت (مپنا)  از آزمایشگاه‌ها و امکانات پژوهشی دانشگاه صنعتی شاهرود

بازدید و ارزیابی شرکت (مپنا)  از آزمایشگاه‌ها و امکانات پژوهشی دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲- ۱۳:۰۴:۲۶

بازدید و ارزیابی شرکت (مپنا)  از آزمایشگاه‌ها و امکانات پژوهشی دانشگاه صنعتی شاهرود

شرکت مهندسی و ساخت موتور و تجهیزات هوایی ایرانیان (مپنا) از آزمایشگاه‌ها و امکانات پژوهشی دانشگاه صنعتی شاهرود بازدید و ارزیابی نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، چند تن از مدیران و کارشناسان شرکت مهندسی و ساخت موتور و تجهیزات هوایی ایرانیان (مپنا) در راستای امکان سنجی و ارزیابی توانایی ساخت قطعه شمع موتور هواپیما از آزمایشگاه‌ها و امکانات پژوهشی این دانشگاه با حضور دکتر رحیم باقری مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه، دکتر محمد باقر نظری رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، دکتر حبیب احمدی رئیس دانشکده مهندسی مکانیک و دکتر هادی قادری عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک، روز دوشنبه 17 مهر ماه جاری بازدید و ارزیابی به عمل آوردند.

لازم به توضیح است؛ ساخت و تولید شمع موتور هواپیما تاکنون در اختیار محدود کشورهای جهان بوده و برای اولین بار در کشور امکان سنجی و ارزیابی و شناسایی ساخت و تولید شمع هواپیما با همکاری شرکت مپنا و گروه مکانیک دانشگاه صنعتی شاهرود انجام خواهد گرفت. این پروژه در مرحله شناسایی و امکان سنجی با دانشگاه بسته شده است و در فاز بعدی پس از تست و ساخت اولیه امکان تولید انبوه آن نیز توسط دانشگاه بررسی خواهد شد و در صورت تایید در دانشگاه تولید می‌گردد.

با توجه به وجود امکانات آزمایشگاهی علاوه بر بازدید از آزمایشگاه‌های گروه مکانیک، از آزمایشگاه‌هایی همچون دانشکده مهندسی شیمی و مواد نیز بازدید به عمل آمد تا در صورت نیاز از پتانسیل سایر همکاران در گروه‌های دیگر در پروژه‌های مستقل استفاده شود.

9f18cf08-ee13-42a8-aec1-b98a3edfffd64c6de026-bed6-41e1-bec4-1ca2ac826616


کلمات کلیدی: #ساخت موتور #تجهیزات هوایی ایرانیان #مپنا #آزمایشگاه‌ #امکانات پژوهشی #دانشگاه صنعتی شاهرو #بازدید #ارزیابی #...3
12345