اخبار و رویدادها: مروری بر اقدامات ده ساله بنیاد خیرین حامی دانشگاه صنعتی شاهرود

مروری بر اقدامات ده ساله بنیاد خیرین حامی دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲- ۱۳:۲۷:۱۰

مروری بر اقدامات ده ساله بنیاد خیرین حامی دانشگاه صنعتی شاهرود

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود طی مصاحبه ای با ناصر بابائی مدیرعامل و عضو هیات مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه صنعتی شاهرود به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این بنیاد پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، بنیاد خیرین حامی این دانشگاه به دنبال اقدامات صورت گرفته طی ده سال اخیر به عنوان نماینده موسسات خیریه شهرستان در سطح استان و بنیاد برتر مطرح شده است. 

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود طی مصاحبه ای با ناصر بابائی مدیرعامل و عضو هیات مدیره بنیاد خیرین حامی این دانشگاه به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این بنیاد پرداخت.

آقای بابائی در خصوص چگونگی تشکیل بنیاد خیرین حامی دانشگاه توضیح بفرمائید.

این بنیاد در سال 92 توسط 7 نفر هیات موسس تاسیس شد و پس از انتخاب 31 فرد به عنوان اعضا هیات امنا در اولین جلسه بنیاد، تعداد هفت نفر نیز به عنوان هیات مدیره معرفی شدند و در نهایت اینجانب در سمت مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بنیاد جهت ارائه خدمت انتخاب شدم و در ادامه طی انجام مراحل و پیگیری های زمانبر پروانه فعالیت رسمی از سوی وزارت کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای این بنیاد صادر گردید.

مهمترین و تاثیرگزارترین اقدامات صورت گرفته طی ده سال فعالیت این بنیاد چه مواردی است؟

از سال 92 تاکنون به همت مسئولین دانشگاه صنعتی و خیرین اقدامات متعددی صورت گرفته است که به اهم آنها اشاره می کنم:

1-     احداث خوابگاه دخترانه شقایق واقع در خیابان دکتر حسابی با مساعدت مرجع عالی قدر ایت الله سیستانی، اعضای هیات علمی دانشگاه و جمعی از خیرین.

2-     خرید یک دستگاه وانت و اهدا به واحد نقلیه دانشگاه.

3-     بازسازی اردوگاه معدن اموزشی دانشگاه به همت خیرین.

4-     بازسازی 15 خوابگاه ملکی و استیجاری دانشگاه.

5-     خرید 200 عدد فلاسک جهت رفاه بیشتر دانشجویان و اهدا به سلف دانشگاه.

6-      اهدا زمینی به متراژ 1400 متر مربع به همت دکتر موسی زاده عضو هیات مدیره به بنیاد خیرین.

7-     تهیه، بسته بندی و توزیع مستمر خواروبار به عنوان بسته های معیشتی برای دانشجویان تحت پوشش بنیاد.

8-     برگزاری دوره توانمند سازی برای بنیادها و سازمان های مردم نهاد سطح شهرستان های استان به مدت سه روز در محل پردیس دانشگاه.

9-     خرید کرسی های ایده های نواورانه و فناورانه دانشجویان دانشگاه ها توسط 3 خیر عضو بنیاد خیرین دانشگاه به مبلغ 900 میلیون تومان.

10- برگزاری طرح مدد برای دانشجویانی دارای کسب و کار در دانشگاه

11- اعطا وام شرافتی به دانشجویان توانخواه دانشگاه

12- خرید خوابگاه استیجاری دخترانه ای به نام خوابگاه دانشجویی افتخاری به مبلغ 5.5 میلیارد تومان به همت خیرین دانشگاه و شهرستان.

جایگاه اجتماعی بنیاد در حال حاضر به چه صورت است؟

بنیاد خیرین حامی دانشگاه به عنوان نماینده موسسات خیریه شهرستان بوده و در سطح استان نیز به عنوان بنیاد خیرین برتر مطرح شده است.

ارتباط بنیاد خیرین حامی دانشگاه با دیگر ارگان ها چگونه است؟

به واسطه بنیاد حامی علم و فناوری ایران با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر وزارتخانه ها از جمله وزارت دارایی به جهت اخذ بخشودگی بدهی مالیاتی خیران برای کمک به مجموعه دانشگاه در ارتباط هستیم.

آقای بابائی کلام آخر و صحبت پایانی بفرمائید.

کلیه دانشجویانی که خواهان بهره مندی از بسته های معیشتی بنیاد هستند می توانند همه روزه از ساعت 8:30 تا 11:30 به دفتر کار اینجانب واقع در حوزه ریاست و یا انبار بنیاد جنب سلف زیتون دانشگاه صنعتی مراجعه نمایند و همچنین ضمن قدردانی از همراهی مستمر همه خیرین تاکنون، از اعضای محترم هیات علمی و خانواده های دانشجویان به جهت ارائه خدمات بهتر خواستار همراهی بیشتر با مجموعه بنیاد هستم.

photo7004961376

photo7005607403photo7005615136

12345