اخبار و رویدادها: نشست و بازدید اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود از شرکت خودرویی زامیاد

نشست و بازدید اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود از شرکت خودرویی زامیاد
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲- ۱۲:۲۳:۴۵

نشست و بازدید اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود از شرکت خودرویی زامیاد

اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود طی نشستی از شرکت خودرویی زامیاد بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود به منظور گسترش همکاری و ارتباط دانشگاه با صنعت، روز چهارشنبه 18 مردادماه 1402 بازدید و نشستی در محل خودروسازی زامیاد در تهران با حضور دکتر حمیدحسن پور معاون پژوهش و فناوری، دکتر رحیم باقری مدیر امور فناوری و ارتباط با صنعت به همراه جمعی از اعضای هیات علمی دانشکده های مهندسی برق،  مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران و مهندسی شیمی و مواد این دانشگاه برگزار شد. در این نشست برخی از مدیران و کارشناسان فنی خودروسازی زامیاد به همراه معاون توسعه محصول این شرکت حضور داشتند.

photo_2023-08-16_00-04-09photo_2023-08-16_00-04-10

به نقل از دکتر رحیم باقری مدیر امور فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه در ابتدای این نشست مهندس رادمهر، معاون توسعه محصول شرکت خودرو سازی زامیاد ضمن عرض خیر مقدم و ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه بر همکاری مستمر با اعضای هیات علمی و دانشجویان تاکید نمود و با بیان توضیحاتی به جهت آشنایی با مجموعه خودرویی زامیاد بر مزایای ایجاد سایت تولیدی زامیاد 2 (زامیاد دیزل) در شهرستان شاهرود تاکید نمود. در ادامه به معرفی کلی شرکت زامیاد، برنامه ها و اولویتهای این شرکت پرداخته شد.

دکتر حمید حسن پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود، ضمن تشکر بابت برگزاری جلسه،  با تاکید بر توانمندی های اعضای هیات علمی و وجود امکانات مناسب آزمایشگاهی در دانشگاه، بر افزایش همکاری دوجانبه در زمینه های پژوهشی، ساخت و تولید و استفاده از امکانات آزمایشگاهی و بهره مندی صنعت از این ظرفیت پرداخت.

دکتر رحیم باقری مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شاهرود در این نشست ضمن اشاره به تاریخچه و معرفی کلی دانشگاه به بیان توانمندیها و امکانات آزمایشگاهی بخصوص به معرفی مراکز تخصصی و پژوهشی از جمله مرکز تخصصی آپا، آزمایشگاه آنتن و تست EMC، مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی، معرفی امکانات نوین پردازشی، معرفی آزمایشگاه‌ها و تجهیزات دانشگاه و سوابق فعالیت‌های صنعتی پژوهشی پرداخت.

در ادامه مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه به برخی از فعالیت های دانشگاه صنعتی شاهرود در حوزه خودرو از جمله خدمات مهندسی آزمایشگاه خواص مکانیکی و طراحی و ساخت محصول در آزمایشگاه سرامیک های پیشرفته و همچنین تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی دارای اعتبار با ادارات، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و شرکت‌های مختلف به بیان توضیحاتی اشاره نمود.

سپس اعضای هیات علمی حاضر در جلسه ضمن معرفی خود به بیان توانمندیهای پژوهشی خود پرداخته و با کارشناسان شرکت در خصوص موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

دراین  نشست با توجه به قابلیت های  دانشگاه صنعتی شاهرود در انجام برخی از تستهای EMC و وجود دانش فنی لازم توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه در گسترش بیشتر آزمایشگاههای مورد نیاز شرکت، بر توسعه و همکاری دوجانبه و استفاده از امکانات آزمایشگاهی دانشگاه در زمینه انجام تستهای EMC  بخصوص برای خودروهای برقی، استفاده از امکانات و خدمات مرکز تخصصی آپا در زمینه امنیت سایبری و IT و همچنین سایر امکانات آزمایشگاههای دیگر در بخش مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی و مواد تاکید گردید. همچنین مقرر گردید اولویت های پژوهشی لازم از طرف شرکت به دانشگاه جهت پیگیری بیشتر اعلام گردد.

در پایان نیز بازدید کلی از خط تولید زامیاد  توسط اعضای هیات علمی به همراه مدیران شرکت صورت گرفت.

photo_2023-08-16_00-04-12-(2)photo_2023-08-16_00-04-12


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #بازدید اعضای هیأت علمی #شرکت زامیاد...2
12345