اخبار و رویدادها: دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود از خودروسازی سایپا بورس تحصیلی دریافت می کنند

دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود از خودروسازی سایپا بورس تحصیلی دریافت می کنند
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲- ۰۸:۴۰:۱۸

دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود از خودروسازی سایپا بورس تحصیلی دریافت می کنند

مطابق با تفاهم نامه همکاری شش دانشگاه صنعتی کشور، منجمله دانشگاه صنعتی شاهرود، با شرکت خودروسازی سایپا، ظرفیت پذیرش دانشجوی بورسیه در رشته های مورد نیاز خودروسازی سایپا اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، وزارت علوم تحقیقات و فناوری از انعقاد تفاهم نامه همکاری شش دانشگاه صنعتی و شرکت های خودروسازی سایپا و زامیاد برای پذیرش دانشجوی بورسیه در رشته های مورد نیاز این خودروسازی خبر داد و بیان داشت: دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در زمره این دانشگاه ها است.

محمدعلی زلفی‌گل بیان کرد: امضای این تفاهم‌نامه در راستای توجه به اشتغال دانش‌آموختگان است که از تاکیدات مقام معظم رهبری است و علاوه بر اینکه آینده شغلی دانشجویان را تضمین می کند برای شرکت سایپا هم یک افتخار است که در راستای مسئولیت اجتماعی با دانشگاه همکاری می کند.

تیموری مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا نیز در این نشست گفت: همکاری ما با دانشگاه فراتر از بورسیه است و با دانشگاه‌ها قرارداد همکاری اجرایی می بندیم تا در زمینه‌های تولید خودرو و راه اندازی کارخانه های جدید با ما همکاری کنند.

 

وی افزود: اخیرا با دانشگاه صنعتی شاهرود تفاهم نامه‌ای منعقد کردیم که بر اساس آن،دانشگاه در تمام مراحل احداث کارخانه زامیاد دیزل در شاهرود با ما همکاری می کند.

با امضای این تفاهم‌نامه، از مهرماه امسال 1000 دانشجوی دوره کارشناسی در رشته‌هایی که در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری اعلام می شود بورسیه خودروسازی سایپا می شوند. دانشگاه صنعتی شاهرود 10 درصد از این دانشجویان بورسیه را در شش رشته مهندسی پذیرش خواهد کرد.

دانشگاه صنعتی شاهرود 100 دانشجو را پذیرش خواهد کرد که 25 نفر از آنها در مهندسی مکانیک، 25 نفر مهندسی برق، 15 نفر مهندسی مواد، 10 نفر مهندسی کامپیوتر، 10 نفر مهندسی صنایع و 15 نفر نیز مهندسی شیمی خواهند بود .

 

علاوه بر دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاههای صنعتی شریف، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت ایران، شهید بهشتی و تهران در قالب این تفاهم‌نامه با سایپا همکاری دارند.

گفتنی است شرکت زامیاد با پیگیری و همت نماینده محترم شاهرود و میامی در حال احداث شرکت زامیاد 2 در زمینی به مساحت تقریبی 100 هکتار در شاهرود می باشد. بدیهی است دانشگاه صنعتی شاهرود می تواند در زمینه گسترش همکاری های پژوهشی- صنعتی و تربیت نیروی متخصص مورد نیاز این خودروسازی و سایر صنایع کشور، ایفای نقش کند

 

 

12345