اخبار و رویدادها:  نشست تجلیل از خیرین نیک اندیش و انتخاب نائب رئیس هیئت امنا بنیاد خیرین حامی دانشگاه صنعتی شاهرود

 نشست تجلیل از خیرین نیک اندیش و انتخاب نائب رئیس هیئت امنا بنیاد خیرین حامی دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲- ۱۳:۳۷:۳۴

 نشست تجلیل از خیرین نیک اندیش و انتخاب نائب رئیس هیئت امنا بنیاد خیرین حامی دانشگاه صنعتی شاهرود

مجمع عمومی هیات امنا عادی سالیانه بنیاد خیرین حامی دانشگاه صنعتی شاهرود، با حضور اعضای هیئت امنا و خیرین با محوریت تجلیل از خیرین نیک اندیش و انتخاب نائب رئیس هیئت امنا این بنیاد تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مجمع عمومی هیات امنا عادی سالیانه بنیاد خیرین حامی این دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیئت امنا و خیرین با محوریت تجلیل از خیرین نیک اندیش و همچنین انتخاب نائب رئیس هیئت امناء این بنیاد به علت درگذشت دکتر ایرج پیروز، در روز چهارشنبه 31 خرداد ماه جاری در محل تالار اقاقیا دانشگاه برگزار شد.

در ابتدا این نشست دکتر محمد مهدی فاتح ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرهیخته و برجسته شاهرودی دکتر ایرج پیروز نائب رئیس این بنیاد که به تازگی دعوت حق را لبیک گفتند، به بیان اقدامات ساختاری و راهبردی ایشان در کسوت ریاست مدرسه عالی معدن پرداخت و گفت: یکی از اقدامات اساسی دکتر پیروز در آن سالها تغییر جایگاه مدرسه عالی معدن از زیرمجموعه وزارت صنایع و معادن به وزارت علوم بود که این مهم طی گذشت سالیان متمادی موجب ایجاد مسیر رشد برای مدرسه عالی معدن شد.

وی در این نشست به آغاز بخش عمده ای از ساخت و سازهای دانشگاه در زمان دکتر پیروز اشاره نمود و تاکید کرد که ایشان به عنوان فردی متواضع، منظم در کار و پاکدست در کلیه امور خیرانه دانشگاه از جمله کمک به زلزله زدگان، سیل زدگان و همچنین ساخت خوابگاه پیشگام بودند.

IMG_0095IMG_0098

دکتر مرتضی ایزدی فرد رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود و رئیس هیئت مدیره بنیاد خیرین در این نشست ضمن گرامیداشت یاد استاد فرزانه دکتر پیروز و تبریک اعیاد ماه ذی الحجه، به بیان گزارش خرید خوابگاه دخترانه با ظرفیت 100 دانشجوی دختر پرداخت و با توجه به ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین در تکمیل زیرساخت های مورد نیاز بخش خوابگاهی دانشگاه، گفت: خیرین همواره در زمره بازوان توانمند بخش آموزش عالی در کشور و همچنین شهرستان شاهرود بوده اند که مجاهدت هایشان همواره موجبات برکات فراوانی بوده است و در زمینه خرید خوابگاهی که به علت استیجاری بودن ملزم به تخلیه آن بودیم به لطف خدا و همت بنیاد خیرین به سرانجام رسید.

دکتر ایزدی فرد با بیان اینکه ایجاد امکانات رفاهی و آموزشی با کمک خیرین، در راستای ارتقای کیفیت آموزشی دانشجویان صورت می گیرد، بیان کرد: افزایش ظرفیت خوابگاه می تواند امکان استقرار دانشجویان را بیش از پیش در دانشگاه تقویت نماید.

IMG_0107IMG_0080

در ادامه جلسه رضا افتخاری بازرس بنیاد خیرین دانشگاه صنعتی شاهرود و خیر نیک اندیش شاهرودی در این نشست به بیان نقطه نظراتی در خصوص پیشبرد اهداف بنیاد پرداخت و گفت: از هیچ کوششی در زمینه ارتقای زیرساخت های مورد نیاز دانشجویان فروگذار نخواهم کرد و خداراشاکرم که توفیقی داد تا در خصوص کمک به خریداری ساختمان خوابگاه دانشگاه صنعتی شاهرود مشارکت داشته باشم.

ناصر بابائی مدیرعامل بنیاد خیرین دانشگاه نیز، ضمن بیان گزارشی در خصوص برگزاری ششمین گردهمایی سراسری بنیاد های حامی دانشگاه های کشور در مشهد مقدس، به ارائه پیشنهاداتی در خصوص جذب بیشتر خیر برای ایجاد رفاه بهتر دانشجویان پرداخت و افزود: در حال حاضر به کمک خیرین، دانشجویان تحت پوشش بنیاد از اقلام مورد نیاز غذایی بهره مند می شوند و متقاضیان جدید نیز می توانند با مراجعه به بنیاد از این امکانات استفاده نمایند.

مدیرعامل بنیاد خیرین دانشگاه در پایان به حضور سه عضو جدید آقای حاج رضا اجدادی و خانم ها دعائی و عجم در این بنیاد اشاره نمود.

در ادامه پیرو دستور کار جلسه موارد بررسی و حاضرین در خصوص مباحث مطرح شده اعلام نظر نمودند و خوابگاه دخترانه ای که به همت خیرین و پایمردی بسیاری از بزرگان خریداری شد، به نام خوابگاه افتخاری نامگذاری گردید.

IMG_0100IMG_0136

لازم به ذکر است، در این نشست با حضور اعضاء، دکتر مولائی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود و همچنین عضو هیات امنا دانشگاه به عنوان نائب رئیس هیات امناء بنیاد خیرین دانشگاه صنعتی شاهرود انتخاب شد.

همچنین در این نشست با اهداء لوح تقدیری از سوی دکتر ایزدی فرد از خیرین حاج رضا اجدادی، رضا افتخاری و مهندس رضوی فرد به جهت مشارکت قابل توجه در خرید خوابگاه دخترانه افتخاری قدردانی به عمل آمد.

IMG_0130IMG_0117

 

12345