اخبار و رویدادها: نقش کارگران در توسعه دانشگاه بی بدیل است

نقش کارگران در توسعه دانشگاه بی بدیل است
یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲- ۱۳:۲۶:۱۹

نقش کارگران در توسعه دانشگاه بی بدیل است

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن تبریک روز کارگر به نیروهای ارزشمند شرکتی با بیان اینکه این دانشگاه با شرکت های پیمانکاری قراردادهای همکاری دارد، گفت: بیش از 200 نیروی شرکتی در بخش های مختلف در مجموعه دانشگاه مشغول به کار هستند که رعایت حقوق آنها همواره اولویت دانشگاه بوده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر مرتضی ایزدی فرد، در مراسم گرامی داشت مقام کارگر به میزبانی سالن اجتماعات دانشکده معدن،نفت و ژئوفیزیک، ضمن بیان اینکه یکی از تاکیدات ما در مجموعه دانشگاه به خصوص در حوزه شرکت ها، رعایت حق و حقوق کارگران و دقت نظر در آن است، بیان کرد: از زمان مدیریت جدید تاکید بر روی پرداخت به موقع حقوق نیرو های خدوم شرکتی یکی از اولویت های مجموعه مدیریت دانشگاه بوده است چرا که متاسفانه در برخی موارد گزارشاتی مبنی بر عدم واریز به موقع حقوق این عزیزان را داشته ایم که این موارد بعضا ممکن است  مشکلاتی را برای این عزیزان پدید آورد اما با رویکرد جدید توجه ویژه ای به این امر صورت می گیرد.

IMG_0016روز-کارگر-(15)

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان حقوق نیروهای شرکتی  به واسطه بعضی اختلاف های احتمالی بین دانشگاه و پیمانکاران نمی بایست با تاخیر روبرو شود، بیان کرد: به معاونت اداری و مالی دانشگاه نیز تاکید شده که باید حقوق این عزیزان به درستی و به موقع  پرداخت شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود پرداخت تمام وکمال و به موقع حقوق نیروهای شرکتی را حق الناس دانست و تاکید کرد: هیچ نیروی شرکتی در دانشگاه نباید احساس کنددراثر بی توجهی مدیران مربوطه حق شان تضییع می شود لذا مشکلات این عزیزان حتماً باید در جلساتی با حضورمدیران مربوطه مطرح و درباره آن پیگیری صورت گیرد.

دکتر ایزدی فرد با بیان اینکه پیمانکاران و مدیران شرکت های همکار و طرف قرار داد با دانشگاه صنعتی شاهرود نیز می بایست دغدغه کارگران را داشته باشند، بیان کرد: دیدار و نشست با مدیران شرکت های همکار با دانشگاه صنعتی همچنین می تواند در اشاعه تعاملات و رفع مشکلات احتمالی حوزه کارگران موثر باشد.

وی با بیان اینکه که همه نیروهای خدوم شرکتی  همکار دانشگاه همت، تلاش و دلسوزی ویژه ای نسبت به انجام رسالت هایشان دارند که قابل تقدیر است، افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود بیش از 200 کارگر همکاری دارد که رعایت حق و حقوق آنها در زمره اولویت های ما محسوب می شود چرا که این عزیزان در توسعه دانشگاه نقش مهمی دارند.

روز-کارگر-(33)

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این نشست، قشر کارگر را جامعه ای خدوم و دلسوز نسبت به کشور دانست و گفت: در رساله حقوقی امام سجاد (ع) پیرامون حقوق کارگران آمده است «حضرت فاطمه زهرا(س) حتی کار خانه خود را با کارشان شریک می شدند» لذا این امر نشان از نگاه متعالی این بانوی گرانقدر اسلام نسبت به کارگر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر میرفندرسکی با بیان اینکه یکی دیگر از تاکیدات دین مبین اسلام در خصوص کارگران عدالت و پرداخت حق آنها است، بیان کرد: در مکتب اسلام بسیار به حقوق کارگران تاکید شده چرا که حق الناس محسوب می شود.

وی با بیان اینکه یکی از حکمت های خداوند متعال این است که مردم به نیازهای یکدیگر بپردازند همانطور که یک استاد دانشگاه به مکانیک و مکانیک به نانوا و .... نیاز دارد، افزود: در کنار این تفاوت ها، شأن وجایگاه انسان  نزد خداوند متعال به میزان تقوای آن ها بستگی دارد.

روز-کارگر-(37)

معاون اداری مالی دانشگاه دکتر میرلوحی ضمن تبریک روزکارو کارگر به نیروهای شرکتی بیان کرد: همه این افراد خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شاهرود هستند که در نبودشان کارهای بسیاری در این دانشگاه بر زمین می ماند.

ایشان با بیان داستان بوسیدن دست سعد انصاری توسط پیامبر هنگامی که علت زبری دست او را متوجه شدند بیان نمودند: این کار پیامبر اسلام(ص)  فضیلت کار دراسلام را بیش از بیش برما آشکار می کند و مانیز به تبع پیامبر گرامی اسلام بر دست یکایک عزیزان بوسه می زنیم .

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود با شرکت های پیمانکاری قرار داد هایی دارد، افزود: تعاملی که دانشگاه با شرکت ها دارد، برون سپاری است رویه ای که برای کاهش هزینه ها و همچنین تمرکز بر قابلیت های محوری، اتخاذ شده است طبیعتاً اگر فعالیتی به متخصص آن واگذار شود با هزینه کمتری آن را انجام خواهد داد برای مثال رستوران یک دانشگاه را یک متخصص حوزه تهیه غذا بهتر می تواند انجام دهد یا در مصداق دیگر باید تاکید کرد که اگر دانشگاه فعالیت های غیر اصلی خود را برون سپاری کند، بهتر می تواند بر روی مسائل محوری، شامل آموزش و پژوهش تمرکز کند و نتیجه بهتری نیز بگیرد.

معاون مالی و اداری دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه نکته ای که امروز برای دستگاه های دولتی وجود دارد که سبب می شود به سمت برون سپاری بروند این است که اجازه استخدام نیروی جدید ندارند، تاکید کرد: استخدام در دستگاه های دولتی نیازمند مجوزهای لازم است که به راحتی در اختیار دانشگاه قرار نمی دهند علیرغم این محدودیت ها اما با تلاش های صورت گرفته دانشگاه صنعتی شاهرود موفق شد طی دو سال گذشته مجوز استخدام 20 نیرو را از سازمان امور استخدامی بگیرد.

در این مراسم نماینده ها و مسئولان شرکت های پیمانکاری همکار با دانشگاه صنعتی شاهرود نیز حضور داشتند.

IMG_0014

12345